Jõgeval algas uue perrooni ehitus

 

Jõgeval algas nädala algul uue perrooni ehitus, seetõttu võeti raudteejaama poolsest küljest maha 22 paplit, mis on raudteele liiga lähedal ja seetõttu ohtlikud.

Eesti Raudtee pressiesindaja on varem märkinud, et kõnealused puud uue platvormi ehitusele otseselt ette ei jää.

Jõgeva linnaaednik Taivo Paeveer on Vooremaale öelnud, et koos Eesti Raudteega istutatakse linna kindlasti uusi puid. Need tulevad raudtee äärde Selveri-poolsesse külge. 

Varikatust tagasi ei panda

Maha on võetud ka Jõgeva raudteejaama esise varjualuse katus. Eesti Raudtee pressiesindaja teatas, et varikatuse katted võeti maha, sest need jäävad planeeritavale ehitusele ette: raudtee nihkub praeguse jaamahoone poole. Hiljem eemaldatakse ka muud konstruktsioonid ja lammutatakse teeäärne ooteplatvorm. Vana varikatust tagasi ei panda, pärast raudtee korrigeerimist jääks tee gabariitidesse, samuti pole hiljem teeäärset ooteplatvormi. Uuele platvormile aga tuleb nii oma varikatus kui vahesein tuulevarjuks.

Jõgeva linnas tuleb uus ooteplatvorm praegusest pikem, ulatudes 150 meetrini. Samuti ehitatakse uus platvorm veidi laiem  kui senine, seetõttu peavad ehitajad nihutama ka rööpaid.

i

Eesti Raudtee pressiesindaja teatel hakkab Jõgeva uut reisijate ooteplatvormi ehitama Leonhard-Weiss Viater Ehitus AS. Platvormi rajamine maksab ligikaudu  430 000 eurot, see summa on ilma käibemaksuta. 

Ülekäik jääb Selveri poole

Platvormi ehitamisega koos nihutatakse raudteed, et see mahuks teede vahele. Tallinna-poolsesse otsa ja mõlemale poole platvormi otstesse rajatakse ülekäigud üle kõigi teede.

Uued ülekäigukohad tehakse vastavalt kehtivale standardile, piiretega ratturite, uisutajate ja teiste hooga läbisõidu takistamiseks. Tallinna poolses jaama otsas nihutatakse ülekäigukohta mõnevõrra jaama poole, et lühendada Selverisse minejate teed.

Kõik see saab tehtud 2012. jooksul eeldusel, et koostöö kohaliku omavalitsusega on konstruktiivne.

Mullu valmisid uued reisijate ooteplatvormid Vägeva, Pedja ja Tabivere jaamas, tänavu saab nüüdisaegse perrooni lisaks Jõgevale ka Kaarepere.

i

Platvormide ehitamine on seotud uute reisirongide kasutuselevõtuga 2013. aastal. Üle Eesti remonditakse 2013. aastaks sadakond ooteplatvormi. Ehitustööd teeb Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Infra. Remonditööd on osa raudtee rekonstrueerimise projektist Rail Baltic trassil (Tallinna-Tartu lõik), mida 85 protsendi ulatuses rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist.

i

Muutub platvormide pikkus ja kõrgus.  Arvestades peatust kasutavate reisijate arvu, ehitatakse ooteplatvormid vastavalt kas 35, 100 või 150 meetrit pikad. Uue platvormi kõrgus on 55 sentimeetrit rööpast.

i

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus