EL-i uute autode müügi aastane langus on endiselt kümme protsenti

Märtsis müüdi EL-is uusi sõiduautosid 1,307 miljonit. Kolme kuu kokkuvõttes müüdi EL-is 2,989 miljonit uut autot.

Kui võrrelda Eesti numbreid samadel alustel, st võtta mõlema aasta puhul aluseks uute sõiduautode esmaregistreerimised, siis oleks Eestis uute sõiduautode müügikasv eelmise aasta sama ajaga võrreldes üks protsent. EL-i statistika järgi oleks kasv Eestis olnud 16 protsenti, mis ei ole aga päris korrektne.

Võrreldes möödunud aasta sama ajaga oli esimeses kvartalis kasv positiivne ainult viies riigis – Eestis, Suurbritannias, Taanis, Portugalis ja Belgias. Portugal ja Belgia kukkusid märtsis küll miinusesse, kuid plussi jõudis Ungari.

Soome statistikaameti kommentaarist võis lugeda, et autode müüki mõjutasid seal möödunud aasta 1. aprillist kasvanud automaksud. Seetõttu olid Soomes eelmise aasta esimese kvartali müüginumbrid ka ebanormaalselt suured ning eriti suur oli ka langus sel aastal. Statistikast näemegi, et märtsis kukkus Soomes uute autode müük 58,6 protsenti, mis oli võrreldav ainult Küprose 58,9 protsendiga. Ka esimese kvartali kokkuvõttes oli Soomes langus 42,2 protsenti, mis oli samuti võrreldav vaid Küprose langustega.

Kõige suuremateks mõjutajateks Euroopa mastaabis said Saksamaa (märtsis -17,1 protsenti) ja Prantsusmaa (märtsis -16,2 protsenti).

Euroopa Liidus oli esimeses kvartalis 15 riiki, kus langus ületas kümme protsenti ning 12 riiki, kus langus oli väiksem kui kümme protsenti, võrreldes eelmise aasta sama ajaga.

Eestis müüdi autosid 1000 elaniku kohta 14,0. See näitaja on võrreldav Tšehhi (13,9), Hispaania (15,7) ja Slovakkiaga (10,7). EL-i keskmine on 23,9.

Autotootjate kaupa muutusid müüginumbrid kvartalis järgmiselt, alustades suurimatest: VW/Audi/Seat/Škoda -7,5 protsenti, Peugeot/Citroen -15,3 protsenti, Renault/Dacia -8,1 protsenti, GM/Opel/Chevrolet -12,8 protsenti, Ford -20,0 protsenti, Fiat/Alfa Romeo/Lancia/Chrysler -9,0 protsenti, BMW -0,8 protsenti, Mercedes/Smart +0,1 protsenti, Toyota/Lexus -17,6 protsenti, Nissan -7,9 protsenti, Hyundai -4,2 protsenti, Kia +3,0 protsenti.

i

URMAS SIMSON, Swedbanki portfellijuhtimise valdkonnajuht

blog comments powered by Disqus