Bussiliiklust hakkavad korraldama regionaalsed ühistranspordikeskused

Maanteeamet moodustab pärast maavalitsuste likvideerimist bussiliikluse koordineerimiseks regionaalsed ühistranspordikeskused ja plaanib nende loomisel ja tegevuses mitmekülgset koostööd omavalitsustega.


Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson ütles Sadala rahvamajas peetud Jõgevamaa Omavalitsuste Liidu (JOL) juhatuse koosolekul, et kava kohaselt hakkavad regionaalsed ühistranspordikeskused tööle alates 2019. aasta 1. jaanuarist. “Et maavalitsused lõpetavad tegevuse 2018. aasta 1. jaanuaril, peab keegi nende ühistranspordialased ülesanded üle võtma. Ühistransporti hakkavad siis korraldama mittetulundusühingutest regionaalsed ühistranspordikeskused, mis tegutsevad riigi ja omavalitsuste koostöös. Iga omavalitsuse osalemine on oodatud. Läbi ühistranspordikeskuse juhatusse kuulumise saavad kohalikud omavalitsused ise vahetult teha vastava valdkonnaga seotud otsuseid.”

Jõgevamaa jääb Lõuna regiooni

Williamsoni sõnul hakkab Jõgevamaal bussiliiklust organiseerima Lõuna regiooni ühistranspordikeskus, mille kontor hakkab suure tõenäosusega paiknema Tartus.

“Keskuste töötajate struktuur on täna paberile pandud, kuid konkreetseid arve ega töötajate võimalikku paiknemist väljaspool peakontorit pole veel arutatud. Olemasolevate ühistranspordikeskuste juhtidega on kokku lepitud, et käesoleva aasta esimese kvartali vältel esitavad nad oma seisukoha ühistranspordikeskuse võimalikust struktuurist,” märkis Williamson.

“Keskused korraldavad tulevikus ise riigihankeid, kuna sisend hankesse tuleb kohapealt (liinivõrk, muud tingimused). Maanteeametile jääb nõustav roll,” lisas Kirke Williamson.

Võimalus ühisosa otsida

“Enam arvestatud variandina on praegused ühistranspordikeskused aluseks, millele üles ehitada uus keskuste süsteem. Vara on veel öelda, kuidas see täpselt välja nägema hakkab. Kogemus on aga olemas ja ümberkorraldused kulgevad loodetavasti võrdlemisi loomulikult.

Jõgevamaa reisijad ei pea küll muudatusi kartma. Uus hankeleping just algas ja kestab veel pikka aega. Suuremas piirkonnas on parem leida ka ühisosi, mis soodustavad edukamate lahenduste otsimist,” ütles seni bussiliikust organiseeriva Jõgevamaa Ühistranspordikeskuse juhataja Heldur Lääne.

Kirke Williamson nimetas selle asutuse koostööd maanteeametiga edukaks. “Heldur Lääne osaleb ka liinilubade komisjoni töös,” lisas ta.

Kirke Williamson teavitas ka kavatsusest sõita tasuta maakondlikel riigi poolt doteeritavatel liinidel alates 2018. aasta 1. juulist. Veel kõneles ta nn sotsiaaltranspordist, mis tähendab seda, et inimestel, kellel on tervislikel põhjustel raskusi bussipeatusesse minemisega, peatub väikebuss ukse ees, sõidutab nad oluliselt vajalikke toiminguid tegema ja toob pärast koju tagasi.

“Praegu on regionaalsete ühistranspordikeskuste mõju veel üsna keeruline prognoosida. Asi on veel ideetasandil. Maanteeameti esindajad rääkisid, et liinivõrgus ümberkorraldusi ei tehta, nii ei tohiks midagi olulist muutuda ka reisijate jaoks. Kindlasti on huvitav näha ja kuulda, kuidas õnnestub ellu viia kavatsus käivitada maakonnaliinidel tasuta ühistransport,” ütles Jõgeva vallavanem ja Jõgevamaa Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Enn Kurg.

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus