Ave Autokool mullu riigi parim

Kui seni on avaldatud tulemusi Eestis tegutsevate autokoolide eksamisoorituste kohta ilma neid omavahel võrdlemata, siis eelmisel aastal seati autokoolid vastavalt tulemustele pingeritta. Mullu edestas selles pingereas kõiki teisi Jõgeval tegutsev Ave Autokool.

Ave Autokooli juhataja Ave-Lii Libliku sõnul möödus tema koolil selle kuu lõpus tegevuse algusest 11 aastat. Idee oma autokool asutada sai ta  tollal Tartu autoregistrikeskuse juhatajalt. 

Kokkuhoid õpilase rahakotile

Ave-Lii Liblik nentis, et varem on küll avaldatud autokoolide eksamitulemusi, ent pingeritta pole neid siiani pandud. Täpsemalt lahti seletades tähendab esikoht autokoolide võrdluses seda, et Ave Autokoolis sai kõige rohkem õppureid eksamit  sooritades esimesel katsel positiivse tulemuse. Kooli omaniku kinnitusel näitab selline eksamisooritus ühelt poolt perefirmana tegutseva Ave Autokooli kvaliteeti, teisalt tähendab see kokkuhoidu õpilase rahakotile, sest autoregistri sõidueksamil läbi põrumine toob kaasa 40-eurose lisakulu.

Eelmisel aastal läbis Ave Autokooli õppuritest eksami esimesel katsel 87,5 protsenti, samas kui mõnes teises autokoolis oli see näitaja vaid 30 protsenti. Teooriaeksamilt sai esimesel katsel läbi  üle 90 protsendi nende õppuritest. Kooli juhataja lausus, et selline olukord, kus teoorias esimesel katsel rohkem õpilasi eksami edukalt sooritab, on tüüpiline kõikides autokoolides.  Alguses käisid Ave Autokooli õpilased sõidueksamit Tartus sooritamas. Esmakordselt läbis esimesel katsel kuuest õpilasest eksami neli ehk 75 protsenti, mis oli tolle aja kohta üks paremaid tulemusi. Autokooli juht teab, et näiteks Kallaste autokooli õpilastest ei saanud kahel esimesel aastal keegi  Tartus eksamil esimesel korral läbi.   

Karmid seadused kahandavad algajate sõiduoskust

Ave Autokooli juhataja sõnul võib autokooli õppima asuda vähemalt 15,5 aasta vanune noor. Kõige vanem nende kooli õpilane on olnud 59 aastane. Ave-Lii Liblik tõdes, et vanemalt inimeselt nõuab autokoolis õppimine ja hakkamasaamine lihtsalt suuremat pingutust, aga üldiselt tullakse siiski toime.

Väidetavalt  ei sobi 100 autokooli õppima asuvast inimesest neli tegelikult rooli taha. Ave-Lii hinnangul vastab see väide ka tõele. Inimesed on loomult ja isikuomadustelt väga erinevad, ent nemad peavad siiski vastu võtma kõik, kes soovi avaldavad ja on arstide poolt kõlblikuks tunnistatud.

Tavaliselt õpib Ave Autokooli ühes rühmas 17-18 inimest ja iga 1,5-2 kuu järel tuleb uus rühm. Aastas omandab Ave Autokoolis auto juhtimise oskusi ca 200 inimest. Koolijuht tõdes, et inimene, kes on juba tavapäraselt rabistaja tüüp, on samasugune ka rooli taga.

Ka on inimeste eelnev sõiduoskus väga erinev. On neid, kes juba hästi sõidavad, aga ka neid, kes koolis esmakordselt rooli taha istuvad. Paraku on meie seadused nüüd nii karmid, et pole enam eriti võimalik varem sõitu harjutada.  

“Kui meie koolis alustab 20 inimesest koosnev õppegrupp, siis umbes seitse neist hakkab otsima, kus siduri- ja piduripedaal asub. Minu ülesanne on sellistel algajatel, kelle hulgast mõni on enne esmakordset rooli taha istumist unetu öögi mööda saatnud, pinged maha võtta,” rääkis koolijuht ja sõiduõpetaja. Seaduse järgi peab autokooli õppur enne sõidueksamile minemist läbima vähemalt 21 sõidutundi, lisaks veel ühe sõidutunni liberajal ning ühe sõidutunni pimeda ajal. Need, kes sellise sõidutundide arvu järel veel eksami sooritamiseks valmis ei ole, peavad lisatunde võtma.

Iga sõiduõppija peab libedasõidu koolituse läbi tegema algastmes ja hiljem lõppastmes. Teadaolevalt kehtivad esmased juhiload kaks aastat ja selle aja jooksul peab õppur läbima ka teise liberajakoolituse.

Ave-Lii sõnul pole liberajal oldud ühe tunni jooksul võimalik seal hakkamasaamist põhjalikult õppida, vaid õpilane saab kätte tunnetus, kuidas auto libedal teel käitub.  

Rääbise liberada tugevdab sõiduõpet ja säästab raha

Koolijuht rääkis rahuloluga, et kaks aastat tagasi alustatud töid liberaja ehitamiseks kroonis möödunud reedel edu: maanteeameti töötajad võtsid Ave Autokooli Rääbisel asuva liberaja  ametlikult vastu.

Seni tuli õppuritega libedal teel sõitmist Pärnus harjutamas käia. Nüüd, kus liberada olemas, liiguvad mõtted kolmanda õppesõiduauto ostmise suunas ja firmas saab ilmselt tööd  veel üks inimene. Ave-Lii Liblik tõdes uhkusega, et Eestis on praeguseks üldse viis liberada, millest üks kuulub nüüd nende koolile.

Nüüd on nii Jõgevamaa kui ka kogu Kesk-Eesti sõiduõppijatel võimalik harjutada libedaga sõitmist Torma vallas Rääbisel. Ave Autokooli juhi sõnul on neil plaanis hakata rada ka soovijatele  välja rentima.

Ave-Lii Liblik on selle objekti valmimise eest väga tänulik Jõgevamaa Koostöökojale, kus tema projekt teiste seast rahastamiseks välja valiti. Ilma sellise rahalise abita ei suuda enamik autokoole  endale libedarada rajada. Samuti sujus Ave Autkoolil väga hästi koostöö kõigi rada ehitada aidanud firmadega. Rada peab olema vähemalt 300 meetrit pikk ja 25 meetrit lai. Rääbisel oli hea võimalus kasutada selleks ära vana lennuväli.

Autokooli juhataja sõnul  pole sõidu õppimisest huvitatutest  puudust, isegi masu ajal oli neil õppureid piisavalt. Sellel ajal sai Ave enda laps 18-aastaseks ja tõi ema kooli palju klassikaaslasi.  Ave-Lii Liblik julgustab kõiki autosõiduhuvilisi oma kooli tulema, sest tase ja õppimisvõimalused on väga head.

i

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus