Avati koroonaviiruse küsimustega tegelev infotelefon

Eilsest alustas tööd häirekeskuse infotelefon 1247, mis hakkab jagama informatsiooni koroonaviirusega seotud küsimustes. Telefon töötab ööpäev läbi ja on helistajale tasuta.


Häirekeskuse peadirektori Kätlin Alvela sõnul on avatava telefoni esmane eesmärk vähendada nii hädaabinumbri 112 kui ka perearsti nõuandetelefoni 1220 ja teiste infotelefonide koormust. Viiruseleviku tõkestamine on toonud elukorralduses kaasa palju muudatusi, mille kohta saab infot numbrilt 1247.
„Möödunud neljapäevast kerkis ööpäevas koroonaviiruse kahtlusega kiirabikõnede arv neljakordseks. Kui sellele liita veel pöördumised, mis kiirabi reageerimist ei vajanud, tegeleb häirekeskus ööpäevas umbes 800 kõnega, mille sisuks on moel või teisel koroonaviirus. Lisandunud on infopäringud, mis puudutavad Eestis kehtivat eriolukorda,“ ütles häirekeskuse peadirektor.
Siseminister Mart Helme sõnul on ülioluline, et kriitilises olukorras saaksid inimesed vajalikku informatsiooni usaldusväärsest allikast ja kiiresti.
„Arvestades, et vabariigi valitsuse kehtestatud eriolukord ja koroonaviiruse levik tekitavad paljudes Eesti inimestes hulganisti küsimusi, mis pole otseselt tervisega seotud, siis pidasime vajalikuks avada häirekeskuse infotelefoni just nendele küsimustele vastuste saamiseks,“ ütles siseminister.
„Julgustan kõiki numbrile 1247 helistama, et saada aja- ja asjakohast infot ning käitumisjuhiseid eriolukorras toimetulekuks ja viiruse leviku peatamiseks,“ julgustas Helme.
Numbrilt 1247 hakkab infot saama koroonaviirust ja selle levikut puudutavates küsimustes. See ei käi meditsiininõuannete ja konsultatsioonide kohta, mille tarvis tuleks endiselt valida number 1220, kus kõnele vastavad meditsiinilise väljaõppega inimesed. Kui on vaja kiirabi kutsuda, tuleks helistada 112. Infotelefoni 1247 fookuses on need teemad, mida 112 ja 1220 ei kata.
„Teeme kõik endast oleneva, et inimeste suurenenud infovajadus elukorralduslike muudatuste kohta saaks vastuse. Ühtlasi palume mõistmist ja kannatlikkust,“ ütles Alvela.
Telefoninumber töötab ööpäev läbi ja seda hakkavad häirekeskuse ruumides teenindama siseturvalisuse valdkonna töötajad, teiste avaliku sektori asutuste töötajad ja naiskodukaitsjad.
VOOREMAA

blog comments powered by Disqus