Äratundmisrõõm filmigalal

Kaks Põltsamaa Festi raames korraldatud kontserti olid seekord ühesuguse kavaga. Lõviosa kontserdiajast neelasid üheksa orkestrisüiti, millest enamik dirigent Jüri-Ruut Kanguri enda seatud. Oli ühe-filmi-süite, nagu “Titanicu?, “Forrest Gumpi? ning “Potsataja ja Krokodill Gena? oma, oli ühe autori ehk John Williamsi süit, oli aga ka hulgast eri filmidest pärit meloodiaid “läbi ratsutavaid? süite, nagu süit eesti filmimuusikast, süit seriaalide tunnusmeloodiatest, filmimuusika armastusteemade süit jne.

Raske öeldagi, missugune neist kõige parema mulje jättis. Vahest ehk “Forrest Gumpi? oma? Kõige südantkosutavam oli mõistagi kuulata eesti filmimeloodiaid. Ka “Potsataja ja Krokodill Gena? laulud olid mingi erilise mõnuga seatud ja suure lustiga ette kantud. Tundub, et “nõukogude rahvaste vennalikus peres? veedetud aastakümned on meisse jätnud ka ühe meeldiva jälje: võime mingi erilise ? ühtaegu nii sees- kui ka kõrvalolija ? vaatenurga alt vene kultuurinähtusi tõlgendada.

Muusikavaramu rikkam

Maarja-Liis Ilusa väga kaunis ja hingestatud esituses kuulis publik laulu “You must love me? filmist “Evita?, laulu “My heart will go on? filmist “Titanic? ja laulu “May it be? filmist ?Sõrmuste isand?. Koit Toome lauldud “Kiss from a rose? filmist “Batman Forever?, “Your song? filmist “Moulin Rouge? ja “Everything I do I do it for you? filmist “Robin Hood ? varaste prints? olid natuke kõikuvama kvaliteediga. Reede õhtul tuli kõige paremini välja vist viimatimainitud lugu. Maarja-Liisi ja Koidu ühiselt esitatud “A whole new world? animafilmist “Aladdin? pani mõlema esinemisele väärika punkti.

Filmimuusika galakontsert pani mõtlema, et maailma muusikavaramu oleks vist kaunite ja meeldejäävate meloodiate poolest hulga vaesem, kui filmikunsti leiutatud poleks. Ei usu, et kuitahes hea laul väga viletsa filmi päästa suudaks, ent heale filmile annab hea muusika palju juurde. Kujutlege näiteks Kruusemendi “Kevadet? ilma Tormise kirjutatud muusikata!

Noortele sobiv

“Filmimeloodiad on noortele muusikutele väga sobiv repertuaar,? ütles dirigent Jüri-Ruut Kangur. “Ühest küljest pakuvad tuttavad lood äratundmisrõõmu, teisalt nõuavad siiski kõigi oskuste mängupanekut, sest pole tehnilises mõttes sugugi kergete killast.?

Kanguri sõnul annavad üle-eestilises noorte sümfooniaorkestris tooni Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, Tallinna Muusikakeskkoolis ning Elleri- ja Otsa-koolis õppivad noored. Tänu sellele suudetakse repertuaari üsna kiiresti omandada ning kõrgel kunstitasemel ette kanda. Põltsamaa kontsertide eel piisas vaid paaripäevasest proovitsüklist, sest kava oli varasemast tuttav: umbes poolteist aastat tagasi anti sellega õpilastele mõeldud kontserte Tallinna kinos Kosmos ja mitmes väiksemas Eesti linnas.

“Üle-eestiline noorte sümfooniaorkester on projektorkester ja selle suurus varieerub vastavalt kontserdi kavale,? ütles Jüri-Ruut Kangur. “Kui mõni aeg tagasi Orffi “Carmina Buranat? mängisime, oli koosseis enam kui sajaliikmeline, filmimuusika galal on laval 64 noort muusikut, nende hulgas ka kaks Põltsamaa muusikakooli vilistlast,? ütles Jüri-Ruut Kangur. “Maarja-Liis Ilus ja Koit Toome on aga meie kauaaegsed koostööpartnerid, kellega meil on õige mitu ühisprojekti olnud. Sama kehtib Tallinna filharmoonia kohta, kes koos Põltsamaa kultuurikeskusega siinsed kontserdid korraldab.?

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus