Väike- ja suurtootjate pakutust sai messil hea ülevaate

Kui tahta teada, millist toitu Jõgevamaa tootjad valmistavad, tasus minna Tallinnasse toidumessile. Seal olid ühise stendiga kohal viis ettevõtet, kes kuuluvad mittetulundusühingusse Jõgevamaa Maitsed, lisaks veel suuremad toidutootjaid.


Messil käis väga palju Jõgevamaaga seotud inimesi, kes tulid ja olid siiralt imestunud, et meil on pakkuda nii mitmekülgne kaubavalik.

Tallinna toidumess on ärimess, kuhu tulevad kontaktide loomisest ning kindlatest toodetest huvitatud inimesed. “Ja sinna minnes peab valmis olema tunduvalt rohkem tootma, kümne purgi moosiga pole mõtet niisugusele üritusele minna. Muidugi ei pea sadat purki parasjagu autos olema, aga vajadusel tuleb see kogus kiiresti valmis teha,” märkis Jõgevamaa Koostöökoja kohaliku toidu spetsialist Ülle Jukk.

Kinkekomplektide vastu huvi suur

Eneli Kaasik mittetulundusühingust Jõgevamaa Maitsed rääkis, et tema firma Juulamõis ise sel aastal välja ei läinud, sest nad plaanivad oma kohviku avada alles järgmise aasta kevadel. “Ma olin väljas Jõgevamaa maitsete esindajana ning suhtlesin palju. Jõuludeks valmistatavate kinkekomplektide vastu tunti päris aktiivselt huvi. Paljud leidsid oma seoseid Jõgevamaaga ja just seetõttu tahtsid ka piirkonna tooteid kingikotti, paljud olid lihtsalt headest toodetest huvitatud. Konkreetseid tellimusi veel kirja ei pannud, aga ühendust lubati võtta küll,” rääkis ta.

Marimarta müügi- ja turundusjuht Janika Lindsalu oli messil kolm päeva. “Meil on nüüd üks müügikoht Tallinnas juures, see on Mahlaveski kauplus Faehlmanni tänaval. Hiljuti sain kirja Viljandi Maksimarketi ostujuhilt, ka nemad soovivad meie mahla müüki võtta,” tõdes Lindsalu. Tema sõnul polnud Marimartal tomatimahla müümisega ka varem probleeme, pigem mahlaga. “Me ei jõua nii palju toota, nõudlus on tohutult suurenenud,” tunnistas naine. Kevadel rajavad Lindsalud veel kolm uut suurt kasvuhoonet, tuleva aasta augustikuuks peavad need valmis olema. “Tänavu kevadel oli Marimartal tomatimahl nii otsas, et isegi Maamessil ei saanud seda enam pakkuda,” nentis Janika Lindsalu.

Paljud messil käinud külastajad olid toidupakkujatega olnud varem kontaktis. “Ettevõtjad kiitsid, et messil kohtuti näost näkku, niiviisi on lihtsam edaspidi tehinguid teha ja kokkuleppeid sõlmida,” ütles Ülle Jukk.

Kaubandusketid otsisid päris toitu

Tema sõnul käisid toidumessil ka erinevate kaubanduskettide ja poodide esindajad, kes otsisid uusi tooteid oma kauplustesse. “Minu jaoks oli paljutõotav Selveri esindaja sõnum, nemad otsisid päris toitu, mitte enam ainult kuivatatud marjanäkse ja muud sarnast.”

Tallinna kauplus Mahlaveski on juba müüki võtnud Jõgevamaa tootjate valmistatut, toidumessil olid nad samuti kohal ja otsisid veel uusi asju.

Jõgevamaa Koostöökojal valmis septembri lõpus Tartus peetud Eesti toidu peo ajaks maakonna toidutootjate kataloog “Otsi Jõgevamaa toitu”. See trükis oli välja tulnud õigel ajal. “Inimesed tundsid ka Tallinnas huvi ja kui annad sellise piirkonna kataloogi, siis on see tõepoolest parem variant kui flaiereid jagada. Mitmed ettevõtjad ütlesid, et eelistavad paberil kontakte, internetis kaovad need lihtsalt ära,” rääkis Jukk. Tema sõnul on kataloogis esindatud need, kes võivad oma tooteid laatadel müüa, neil on teavitatud koduköök või tunnustatud tootmine.

Toidumessil oli palju kuulda vene- ja ingliskeelset juttu. Tuldi ka kaugemalt, tulid need, kellel oli konkreetne huvi.

Piirkonnastende oli lisaks Jõgevamaale veel Saaremaalt ja Võrumaalt Uma mekk ning märgiga Ehtne talutoit seotud ettevõtjad. Rohkem ühisstende seekordsel toidumessil ei olnud.

MTÜ Jõgevamaa Maitsed sai võimaluse messile minna tänu Leader-projekti toetusele, et tutvustada kohalike ettevõtjate tooteid ka kaugemal ning turundada seeläbi Jõgevamaad. Tänavu osalesid ühingu katuse all OÜ Juhus, OÜ Marimarta, OÜ Meemeistrid, OÜ Nutitalu ja OÜ Teepuu.

E-Piim esitles messil ka oma uut toodet – kõvajuustu Bresto. Kohal oli ka Felix, samuti Eesti Taimekasvatuse Instituut, nemad tutvustasid Jõgeval aretatud sorte. Samuti oli messil instituudi vanemteadur Margit Olle ja rääkis lähemalt kaunviljade projektist EUROLEGUME. Kõik ikka selleks, et teadus jõuaks kiiremini toidulauale.

Jõgevamaa Koostöökoja tegevjuhi Aive Tamme sõnul tahtsid meie ettevõtjad ise messile minna. Ja järgmisel aastal lähevad nad sinna uuesti, sest said positiivse kogemuse.

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus