Sel nädalal pani Peipsi Piirkonna Arengukoda (loe: Saare valla aktiivsed inimesed) alguse tänuväärsele traditsioonile ? Saarel Kalevipoja Kojas algas mälumänguturniir ?Kalevipoja mõttetalgud 2006?. Kuigi peeti alles turniiri esimene mäng, pole kahtlust, et mälumängupisik toob huvilised kokku ka järgmisel aastal.
Mälumängu populaarsust eestlaste hulgas näitab kasvõi telesaatesarja ?Kes tahab saada miljonäriks?? aastast aastasse jätkuv populaarsus. Mälumäng kuulub paljude kokkutulekute, spordi-, meelelahutus- ja muude ürituste kavasse.
Märkimisväärne ja rõõmustav oli Kalevipoja mõttetalgutele kohale tulnud osavõtjate arv: üheksa võistkonda neljast vallast, kokku nelikümmend kolm innukat võistlejat. Füüsilise spordi harrastamise kõrval ei tohi mõttespordiga tegelemist unarusse jätta, ütles Saare vallavanem.
Repliigina olgu märgitud, et meeliülendav vaatepilt avanes juba Saare rahvamaja ette saabudes. Tihe lumesadu, müstiliselt leegitsevad puupakkudesse süüdatud tuled ning suur autoderivi rahvamaja ees ja kõrval. Kui mõnikord kiputakse kurtma, et kurb ja üksluine maaelu paneb inimesed vaimselt manduma, siis Saarel võis igaüks veenduda sellise väite paikapidamatuses.
Ka pealtvaatajatel oli Saarel korraldatud mälumängu põnev jälgida. Küsimusi esitati ükshaaval, mitte nii, nagu viimase aja mälumängudes kombeks ? viis küsimust korraga lauda ning seejärel valitseb ruumis viieminutine haudvaikus.
Normaalne inimene ei pea sugugi teadma kõike ega suutma loetud sekundite jooksul vastata, mida mälumängus küsitakse, rääkis küsimuste koostaja ja mälumängu läbiviija Uno Ainsoo. ?Mälumängu korüfee Hardi Tiidus on öelnud, et mälumäng on ainus spordiala, kus pole kaotajaid. Kui sa vastust ei tea, siis pärast vastuselehtede kokkukorjamist saab õige vastuse ikkagi teada.?
Sõna ?mälumäng? tõi eesti keelde legendaarne Valdo Pant 1960. aastate algul. Enne seda kasutati peamiselt sõna ?viktoriin?.