Jõgevamaa gümnaasium tegi riigieksamitel hea tulemuse

Neljapäeval avalikustati 2018. aasta riigieksamite tulemused. Jõgevamaa parima tulemuse tegi Jõgevamaa gümnaasium.


Eesti keele riigieksamiga paigutus Jõgevamaa gümnaasiumi 164st koolist 14. kohale. Eksami sooritas 76 õpilast, kelle keskmiseks tulemuseks oli 72,1 punkti. Jõgevamaa riigigümnaasiumile järgnes 38. kohal olev Põltsamaa ühisgümnaasium, kus eesti keele riigieksami sooritas 58 õpilast, kelle keskmiseks tulemuseks oli 65,7 punkti. Kokku sooritas eesti keele riigieksami 6529 eksaminandi, kelle keskmiseks tulemuseks oli 62,2 punkti.

Ka kitsa matemaatika riigieksamil troonis maakonnast Jõgevamaa gümnaasium, kes sai tulemustega 21. koha. Kitsa matemaatika riigieksami sooritas gümnaasiumis 33 eksaminandi, kelle keskmine punktisumma oli 61,5. Jõgevamaa gümnaasiumi järgi tegi hea tulemuse Oskar Lutsu Palamuse gümnaasium, kes sai 29. koha. Seal sooritas eksami 10 õpilast, kelle keskmine tulemus oli 57,3 punkti. Kitsa matemaatika eksami sooritas vabariigis 3707 eksaminandi, kelle keskmiseks tulemuseks oli 37,4.

Laia matemaatika eksami tulemuste seas oli maakonnast parim taas Jõgevamaa gümnaasium, kes paigutus 28. kohale. Laia matemaatika eksamit kirjutas 43 õpilast, kelle keskmiseks punktisummaks oli 69,6 punkti. Jõgevamaa gümnaasiumile järgnes maakonna parimana Peipsi gümnaasium, kus eksami sooritas viis õpilast, kelle keskmiseks punktisummaks oli 65 punkti.  Laia matemaatika riigieksami sooritas vabariigis 4116 eksaminandi, kelle keskmiseks tulemuseks oli 55,6 punkti.

Jõgevamaa gümnaasiumi direktori Priit Põdra hinnangul põhjustab igasugune eduelamus kõigis positiivseid emotsioone.

„Meie kooli tugevus on see, et oleme kõikidel aastatel stabiilselt väga häid eksamitulemusi näidanud. See annab kogukonnale garantii, et õpilastel on võimalik saada väärt haridus sõltumata aastakäigust või tähtede seisust. Õpetajate töö on suurepärane, õpilased motiveeritud ja sihikindlad ning kodud haridust väärtustavad ja kooli usaldavad ‒ nende kõigi koostöös see tulemus sünnib,“ märkis Põdra.

Head tulemused on kasuks ka Jõgevamaale. „Meie maakonnale annab see ehk niipalju, et kodu lähedalt saab tasemel gümnaasiumihariduse ja lapsevanemad ega õpilased ei pea tegelema haridusrändest tulenevate küsimuste ja probleemidega,“ sõnas Põdra.

Jõgevamaa gümnaasiumi õpilased olid tublid ka inglise keeles. „Esmakordselt oli kuus õpilast, kes rahvusvahelise Cambridge Advance Exami tegid kõige kõrgemal C2 tasemel ja üheksa õpilast C1 tasemel, mida pingeridade metoodikas ei arvestata inglise keele riigieksamiga sarnaselt, kuna see on õpilastele tasuline,“ ütles Põdra, kes on avaldatud edetabeleid nimetanud muigega ka haridusspordiks.

„Selle tähtsus on see, et ta on mõõdik. Konkreetne ja selge, mis annab tagasisidet õpilastele ja õpetajatele ning üldsusele, et kuidas läheb. Nii nagu sportlasele võistlustulemus. Kuid kui tiitlivõistlused on läbi, tulemused selgunud ja autasustamine on läbi, tuleb ikka järgmisel päeval trenni minna, et edasi areneda. Ja areng ongi ju eesmärk. Nii õpilasel, õpetajal kui ka koolil üldiselt. Õppimine on järjepidev enese arendamine. Lihtsalt aeg-ajalt on vaja tagasisidet, et kuidas meil läheb. Lisaks eksamitulemustele on meile samaväärselt oluline õpilaste ja õpetajate rahulolunäitajad. Õnneks on ka nendega hästi. Tark, aga õnnetu inimene või õnnelik, kuid rumal isik ei ole just harmooniline vaatepilt. Püüame olla teel tarkuse ja õnne poole,“ oli Põdra positiivne.

KERTTU-KADI VANAMB

 

blog comments powered by Disqus