3PL ja 4PL logistikateenuste erinevused ning mis on Teie ärimudeli jaoks parim

SISUTURUNDUS

Paljud ettevõtted usuvad, et logistikateenuste sisse ostmine ei ole mitte ainult kõige ökonoomsem, vaid ka kõige tõhusam viis kaupade transportimiseks. Logistikateenuste pakkujad on ju oma ala eksperdid ja peavad teadma, kuidas parimaid tulemusi saavutada. Kui Teie ettevõte on valinud mõne välise ettevõtte, mis pakub mõnda või kõiki logistikateenuseid, on järgmine oluline samm vajaliku teenuse taseme valimine: kas 3PL või 4PL.

Sageli on 3PL ja 4PL erinevuste üle palju segadust ja arutelu. Kuigi erineva tasemega logistikateenuseid pakkuvad ettevõtted on tõesti üksteisest erinevad, on 3PL ja 4PL teenused siiski omavahel sassis. Et hõlbustada vajalike teenuste valimist, toome välja 3PL ja 4PL olulised erinevused ja eelised.

Mis on 3PL?

3PL logistikamudeli kohaselt jälgivad ettevõtted kaubavedu ise, kuid tellivad transpordi- ja logistikateenused allhanke korras teenusepakkujalt, kellega sõlmitakse transpordi jaoks allhankeleping. Teisisõnu, 3PL toimib vahendajana ettevõtte ja klientidele kaupa tarnivate vedajate vahel. Lisaväärtuse loomiseks pakuvad 3PL teenindusettevõtted lisateenuseid, nagu kaupade ladustamine, pakendamine, tolli vahendamine või ekspedeerimine. Integreeritud 3PL teenusepakkujad on määratletud kui alltöövõtjad, kes on spetsialiseerunud integreeritud logistika- ja transporditeenustele.

Mis on 4PL?

Integreeritud 4PL teenusepakkujad jälgivad kogu tarneahelat. Neil võivad olla oma laod ja sõidukipark või tellida need teenused teistelt logistikaettevõtetelt ise ainult kogu kaubavedu koordineerides. 4PL mudeli alusel tegutsevad ettevõtted pakuvad tavaliselt strateegilist vaadet ja kogu tarneahela haldusteenust. See võimaldab tootjal mitte muretseda pakkumise pärast, vaid tagada piisav toodang. 4PL-i pakkuja ei vastuta ainult füüsilise logistika eest, vaid hoolitseb ka erinevate tarkvaralahenduste, hangete ja muude tõhusaks logistikaks vajalike aspektide eest.

Millised on peamised 3PL ja 4PL erinevused?

3PL ja 4PL kirjelduste põhjal võib tunduda, et erinevused nende keerukate logistikateenuste vahel on väikesed, kuid ettevõtte jaoks, kes vajab oma äri kasvatamiseks õigeid veo- ja haldusteenuseid, on erinevused märgatavad. Põhimõtteliselt sisaldavad 4PL pakkuja pakutavad teenused kõike, mida 3PL suudab pakkuda, ainult teenuste paketti täiendab logistikastrateegia väljatöötamine, vedaja tegevuse analüüs, projektijuhtimine ning lasti kohaletoimetamise strateegia. Järjest enam arutatakse selle üle, milline integreeritud teenuste mudel on parem, kuid mõlemad neist töötab erinevates olukordades kõige paremini. Allpool on toodud mõned 3PL ja 4PL aspektid, mis aitavad teil mõista põhilisi erinevusi.

Tähelepanu. 3PL-i pakkujad keskenduvad igapäevasele tarneahela logistikategevusele, samas kui 4PL hoolitseb kogu tarneahela optimeerimise eest, seega võtavad nad üle kogu logistikategevuse ja annavad lisaaega ettevõttele kasvamiseks. Samuti on 4PL-i pakkujad ainus kontaktpunkt, kellega kaupade tarnimisel ühendust võtta, samas kui 3PL hoolitseb ainult mõne logistikaosa eest.

Ettevõtete vahelised suhted. 3PL pakkujad teevad sageli ainult ajutisi üksikuid tehinguid. Omavahelised suhted puudutavad sellisel juhul rohkem üksikute veoste vedu kui pikaajalist strateegiat. Samas aitavad 4PL-i pakkujad tavaliselt korraldada, hallata, luua ja koordineerida tarneahelat, mis põhineb pikaajalisel strateegial ja suuremal ärilisel kasul.

Varad. 3PL pakkujatel on tavaliselt olemas osa või kõik tarneahela kindlustamiseks vajalikud varad, sealhulgas veoautod, jaotuskeskused ja laod. Seevastu 4PL ei ole tavaliselt varapõhine. Sellistel ettevõtetel on tõenäolisemalt hästi organiseeritud logistika jaoks vajalik intellektuaalne kapital ja tarkvarasüsteemid. Nad ostavad teistelt ettevõtetelt muid tarneahela jaoks vajalikke teenuseid sisse ja koordineerivad ise kõike.

Hind. Enamik 3PL mudeli all tegutsevaid ettevõtteid haldab oma ladu ja veokiparki või omavad partnerid, kes pakuvad laoruume. See võib aidata vähendada kulusid ja suurendada tõhusust võrreldes tootjate enda hoiuruumi või transpordiga. 4PL mudel on aga keskendunud kõigi tarneahela kulude vähendamisele, muutes selle veelgi kulutõhusamaks.

Kohandumine. 4PL mudel sobib üldiselt paremini keskmistele ja suurtele ettevõtetele ning 3PL mudel sobib paremini väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele.

3PL eelised

3PL aitab vältida piiriülese kaubanduse tõkkeid, kui äri on keskendunud maailmaturule. Ettevõtted, kes pakuvad 3PL teenuseid, tunnevad erinevate riikide kohalikke turge ja aitavad hallata kõiki kaupade välismaale vedamiseks vajalikke dokumente ning osutavad ka tollimaakleri teenuseid. 3PL pakkujad aitavad parandada ka klienditeenindust. Nad tagavad kauba kiire kohaletoimetamise ja loovad seega positiivse kliendikogemuse. Loomulikult on 3PL-i suurim eelis see, et see säästab aega ja raha, kuna tootja ei pea ise muretsema hoiustamise või transpordi pärast, kõige eest hoolitsevad 3PL pakkujad.

4PL eelised

4PL toimib vahendajana ettevõtte ja logistikateenuste pakkujate vahel, seega ei pea ettevõtted tegelema väljakutsetega, mis tavaliselt tekivad mitme partneri olemasolu ja nende koordineerimise tõttu. Samuti on 4PL-i pakkujad tavaliselt neutraalsed ettevõtted, kes kavandavad tarneahelat pigem ärist tingitud vajaduste, mitte partnerite või olemasoleva infrastruktuuri alusel. Lisaks pakuvad ettevõtted, kes töötavad 4PL mudeli alusel, paremat aruandlust ja analüüsi ning aitavad optimeerida tarneprotsessi. Põhiline erinevus 4PL ettevõtete ja teiste logistikaettevõtete vahel seisneb teadmistes ja uusimate tarkvaralahenduste kasutamises

3PL või 4PL: kumb valida?

Kui Teie ettevõte seisab silmitsi üha keerukama tarneahelaga ja püüab täita klientide ootusi kauba kiire kohaletoimetamise osas, siis võivad uuenduslikud 3PL ja 4PL mudelid olla ühed parimatest lahendustest. Need säästavad aega ja ressursse ning tagavad tõhusa kaubaveoahela. Kuigi 4PL pakub palju lisateenuseid ja eeliseid, määravad logistikamudeli valiku suuresti Teie ärimudel, ettevõtte suurus, rahalised võimalused, infrastruktuur ja muud sarnased tegurid. Lõpuks sõltub logistikamudeli valik sellest, mis Teie ettevõttele Teie oludes ja keskkonnas kõige paremini sobib.

blog comments powered by Disqus