Tootearenduse preemia pälvis Põltsamaa noormees Hans Anniste

Üle-eestiline koolinoorte äriideede konkursi BrightMinds II hooaja finaalüritus peeti Tallinna tehnikaülikooli innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory. Finaalis astus üles 21 meeskonda, kes esitasid oma ideid žüriile. Tootearendamise preemia signaalpoi eest läks seekord Põltsamaa ühisgümnaasiumi noormehele Hans Annistele, kes paistis silma ka õpilasleiutajate konkursil.

Koolinoored üle Eesti esitasid 19. märtsiks kokku 52 äriideed, millest 21 pääses finaali. Neist  äriideedesrt neli oli Jõgeva maakonnast ‒ Põltsamaa ühisgümnaasiumist kaks ja Jõgevamaa gümnaasiumist kaks. Noori olid finaalis toetamas õpetajad Maris Orav ja Merge Ivask. Mentorina kaasas olnuna, võin kinnitada, et finalistid olid väga tublid, võitjahingega ja nautisid täiega seda suurepärast üritust.

TTÜ Mektory tehnoloogiakooli ja Swedbanki koolinoorte äriideede konkursi BrightMinds võitis Pärnumaa Koidula Gümnaasiumi meeskond Bracket, kes leiutas magnetil töötava ja lihtsa disainiga riidepuu, mis hoiab kapis ruumi kokku.

Teise koha saavutas Tallinna 32. keskkooli meeskond ConnectItFit, kelle veebirakendus aitab trenni teha soovivad inimesed üksteisega kokku viia. Kolmandale kohale jõudis Kohtla-Järve Järve Gümnaasiumi meeskond termosega HeatUP, mis reguleerib joogi temperatuuri vastavalt vajadusele – soe jook püsib soojana või külm jahedana.

Kõik finalistid said kingituseks ka Lux Expressi kinkekaardid, kusjuures üks kinkekaart kehtib ühele reisijale nii edasi kui ka tagasi sõiduks kõikidel Lux Expressi liinidel (ka välismaale).

Vaatamata sellele, et oodatud esikohta Jõgevamaale ei tulnud, olid meie noored finaali järel veendunud, et konkursil osalemisest võitsid nad kõik. Sellist kogemust ja uusi kontakte ei suuda miski muu nii lustlikul viisil pakkuda.

Kooli õpilased osalesid konkursi raames tasuta koolitusprogrammis, mis toimus ajavahemikul detsember 2016 – märts 2017 ja koosnes neljast õppepäevast. Õppepäevad viidi Hiiumaal, Pärnumaal, Jõgevamaal, Lääne-Virumaal ja Ida-Virumaal. Jõgevamaal oli BrightMinds äriideede koolitusprogrammi partneriks SA Jõgevamaa Arendus- ja Ettevõtluskeskus. Noori koolitati järgmistes valdkondades: ideede genereerimine ja meeskond; toode ja turg, müük ja turundus; onepager ja pitchimine. Osalesid Jõgevamaa gümnaasiumi, Põltsamaa ühisgümnaasiumi, Jõgeva põhikooli ja Puurmani mõisakooli ettevõtlikud noored koos õpetajatega. Suur tänu, Maris Orav, Merge Ivask, Katre Põder ja Külli Suvi.

Järgmisel aastal tuleb BrightMinds konkursi kolmas hooaeg ‒ tasub osaleda, sest võidavad kõik.

BrightMinds teise hooaja finalistid Jõgevamaalt

Aromiina – aroomipadi. Lõhnav aroomipadi, saad vahetada ise lõhnu ja panna kindlal ajal padja lõhnama (nt hommikul ärkamiseks/õhtul paremaks uneks). Meeskonnas Jessica Järvelt, Kaisa Sikora, Maarja Rebane, Jõgevamaa gümnaasium, 11. ja 12. klass.

Cashlio – raha teenimine reklaami vaatamisega. Meeskonnas Jasper Jõgi ja Mario Sakarinin, Jõgevamaa gümnaasium, 11. klass.

Pellucidsun – randivaba päevituse andvad päevitusriided. UV kiirgust läbilaskvad ujumisriided/spordiriided/tööriided. Kristel Leppik, Põltsamaa ühisgümnaasium, 12. klass.

ShineSmart – mugava, kiire ja kindla kinnitusega helkur. Meeskonnas Aleks Timm, Jegert Uusküla ja Oliver Kill, Põltsamaa ühisgümnaasium, 10. klass.

Signaalpoi – seadeldis, mis aitab kalamehi võrkude märkimisel. Hans Anniste, Põltsamaa ühisgümnaasium, 11. klass.

MARVE MILLEND, Jõgevamaa arendus- ja ettevõtluskeskus

blog comments powered by Disqus