Põltsamaa Suur sild suletakse kolmeks kuuks liikluseks

Tuleval esmaspäeval suletakse nii autodele kui jalakäijatele kolmeks kuuks Põltsamaa Suur sild. Linna ainsa autosilla renoveerib Nordpont OÜ, tööde kogumaksumuseks kujuneb umbes 640 000 eurot.


Möödunud aasta juunis sai Põltsamaa linnavalitsuse esitatud projekt “Põltsamaa silla rekonstrueerimine” ühena neljast Jõgevamaalt esitatud projektist Euroopa Regionaalarengu Fondi toetuse.

“Ehitushanke võitnud Nordpont OÜ-ga on leping sõlmitud,” ütles Põltsamaa linnavalitsuse majandusnõunik Maimu Kelder. “Lepingu kohaselt alustas ehitaja 29. mail ettevalmistustöödega ning 12. juunil kella üheksast hommikul on sild kõigile ‒ nii jalakäijatele kui ka autosõitjatele ‒ suletud. Ehitaja on lubanud, et hiljemalt 13. septembriks avab ta silla taas liikluseks.”

Rekonstrueerimistööde kogumaksumuseks kujuneb umbes 640 000 eurot. “Et praegu ei ole lõppenud omanikujärelevalve hange, siis täpset summat ei saa veel öelda,” lausus Maimu Kelder. “Projekti eelarve oli algselt 758 000 eurot, ehitushanke järel on see odavnenud ning praeguse seisuga kujuneb kogumaksumuseks ca 640 000 eurot. Maksumusest 85 protsenti tuleb Euroopa Regionaalarengu Fondi toetusest.”

“Praegu käivad ettevalmistustööd kaablite paigaldamiseks ja teisaldamiseks ning paisu varjete kaitsmiseks, et need tööde käigus viga ei saaks,” ütles abilinnapea Aivar Aigro. “Edaspidiste rekonstrueerimistööde käigus vahetatakse välja sillaplaat, rajatakse uus teekate ja kõnniteed ning paigaldatakse hüdroisolatsioon, valgustus ja uued sillapiirded.”

Põltsamaa Suurt silda rekonstrueeriva Nordpont OÜ näol on tegemist põhimõtteliselt sama firmaga, mis neli aastat tagasi ehitas Põltsamaale sajandi ehitiseks kutsutud kalapääsla. Ehitustöid tegi toona ehitusettevõtte Skanska EMV sildade ehituse ja pinnasetööde allüksus, mille pärast Skanska Eesti turult lahkumist omandas Eesti kapitalil põhinev silla-, vesi- ja tee-ehitusfirma Nordpont. Põltsamaa kalapääsla rajamistööde projektijuht Kalvi Krass kuulub Nordpont OÜ juhatusse.

“Meie oleme nende senise tööga rahul,” märkis Põltsamaa linnavalitsuse ehitusnõunik Kersti Viggor. “Nad on Suure silla olukorraga hästi kursis ning seetõttu on meil hea meel, et nad selle hanke võitsid. Selles mõttes sujub koostöö kindlasti hästi ning töid on lihtsam sujuvalt korraldada.”

Ainsa autosilla remondi tõttu pääseb suvel linnas autoga jõe ühelt kaldalt teisele vaid Tallinna-Tartu maantee kaudu ringi sõites. “Jalakäijad saavad üle jõe minna olemasolevate sildade kaudu, autod peavad paraku kasutama ringsõitu üle Mõhküla silla,” lausus abilinnapea. “Loodame liiklejatelt mõistvat suhtumist ning tähelepanelikkust sissesõiduteedele paigaldatavate märkide suhtes.”

“Linnas on piisavalt parklaid ning vahemaad ei ole nii suured, et kogu aeg peaks autoga sõitma,” ütles Maimu Kelder. “Tõenäoliselt hakkavad ka Põltsamaad külastavad turismigrupid suvel rohkem jalgsimarsruute läbima, ei pea ju lossi juurest Roosisaarele bussiga sõitma, selle vahemaa võib ju ka jalutades läbida.”

“Võib-olla avastab nii mõnigi põltsamaalane suvisel ajal jala käimise ja jalgrattaga sõitmise võlud,” lisas Kersti Viggor.

Maimu Kelderi sõnul alustatakse tänavu suvel Põltsamaal ka Pajusi maantee rekonstrueerimistöödega. “Tööde alguse täpset kuupäeva pole veel võimalik öelda, kuna hange on hindamises,” lausus ta, lisades, et tõenäoliselt alustatakse töödega juulis.

MATI ALEV

blog comments powered by Disqus