Põltsamaa Maxima saab iseteeninduskassa

Käesoleval suvel paigaldatakse Põltsamaa Maxima X kauplusesse iseteeninduskassa, mis saab olema esimene omataoline Põltsamaal.


Maxima Eesti operatsioonide juhi Marko Põderi sõnul jõudsid esimesed iseteeninduskassad ühe Tallinna Maxima supermarketi klientide kasutusse 2014. aasta detsembris. Nüüd on iseteeninduskassat võimalik kasutada 21 Maxima kaupluse klientidel ehk igas kolmandas Maxima jaeketi kaupluses üle Eesti.

Varsti kõikides Maxima kauplustes

Käesoleval aastal luuakse selline võimalus veel kümne kaupluse külastajatele ja seega hakkavad iseteeninduskassad tööle igas teises Maxima kaupluses.

Iseteeninduskassa on nüüdisaegne ostude eest tasumise viis, mis muutub ostjate seas järjest populaarsemaks. Marko Põder loodab, et Põltsamaa elanikud võtavad sellise uuenduse vastu sama positiivselt nagu Eesti teiste piirkondade elanikud seni. Ajapikku jõuavad iseteeninduskassad kõikidesse Maxima kauplustesse.

Nii kasutusstatistika kui ka klientide tagasiside iseteeninduskassade kohta kinnitab, et üha suurema arvu klientide silmis on võimalus ostude eest ise tasuda muutunud lausa iseenesestmõistetavaks. Niisugust võimalust kasutab umbes veerand Maxima kaupluste klientidest. Mõnedes kauplustes sooritatakse iseteeninduskassas koguni pool kõikidest ostudest.

Marko Põderi sõnul on iseteeninduskassaga harjumine võrreldav uue telefoni kasutusele võtmisega. Esimesele kõnele uue telefoniga võib kuluda tavapärasest rohkem aega, kuid juba teise-kolmanda kõne puhul tundub telefon igati “oma” olevat.

Selleks, et nüüdisaegne ostude eest tasumise viis võimalikult kiiresti omaks võetaks, abistavad kaupluse külastajaid konsultandid.

Iseteeninduskassad aitavad lisaks kliendi mugavuse tõstmisele märgatavalt ka kaupluste igapäevatööd efektiivsemalt korraldada, sest tänu iseteeninduskassadele saab rohkem töötajaid müügisaali suunata.

Inimesi abistavad teenindajad

Kuigi iseteeninduskassade populaarsus pidevalt kasvab, käsitletakse neid lisavõimalusena ning säilitatakse võimalus tasuda ostude eest ka traditsioonilistes kassades. Nendes Maxima kauplustes, mille külastajad on olnud uuendustele eriti avatud, suunatakse kliendid kaupluse lahtiolekuaja paaril esimesel ja paaril viimasel tunnil vaid iseteeninduskassadesse. Seejuures jäävad neile abiks kaks konsultanti, kellest üks saab kliente ka tavapärases kassas teenindada.

Kõikides Maxima kauplustes paiknevates iseteeninduskassades saab ostude eest tasuda nii sularahas kui ka pangakaardiga.

Praegu on iseteeninduskassad Tallinna, Tartu, Pärnu, Maardu ja Viimsi Maxima kauplustes ning nende kaupluste kliendid kasutavad iseteeninduskassasid aktiivselt. Tänavu paigaldatakse iseteeninduskassad Saue, Keila, Märjamaa, Põltsamaa, Valga ja Võru Maxima kauplustesse. Täpsemat infot selle tänapäevase tehnoloogilise uuenduse kohta jagatakse klientidele vahetult enne iseteeninduskassa paika panemist.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus