Bussipiletite ette ostmise lahendus kohalike otsustajate kätes

On kaalutud võimalust paigaldada Põltsamaale T-pileti piletimüügiterminal, et soovijad saaksid bussipileti ette ära osta.


Põltsamaa linnapea Jaan Aiaotsa sõnul on nad Põltsamaa piirkonna ühinevate omavalitsuste juhtidega seda teemat arutanud. Samas kerkib kohe üles küsimus, kes piletiterminaliga seotud kulutused kinni maksab. Aiaotsa sõnul on Põltsamaa linnal seoses Cargobussi teenusega kogemus olemas ja linnapea sõnul teab ta, millised probleemid piletimüügi terminali paigaldamisega kaasnevad. Jaan Aiaots on seda meelt, et kuna T-pileti piletimüügi teenust vajavad lisaks Põltsamaa linna inimestele ka piirkonna omavalitsuste elanikud, siis linn üksi neid kulutusi katma ei peaks. Aiaotsa sõnul tuleb kõigepealt selgeks saada, mis piletimüügi terminali teenus näiteks ühes kuus omavalitsusele maksab ja kui palju on bussisõitjaid, kes seda kasutama hakkaksid.

MTÜ Jõgevamaa Ühistranspordikeskuse juhataja Heldur Lääne lausus, et tema arvates on vaja T-pileti piletimüügi terminal Põltsamaale paigaldada. Lääne sõnul on elu edasi läinud ja kiiret bussipileti ostmise võimalust on kindlasti tarvis. Põltsamaa linnast, eelkõige aga Puhu-Ristist väljuvates bussides on sageli kõik istekohad välja müüdud ja ilma piletit ette ostmata ei pruugi sobival kellaajal väljuva bussi peale saada. Pealegi on kaugliinidel konkurents nõrk, sest enamikku liine teenindab Eesti Buss. Kui üldiselt jääb küll bussireisijaid kogu riigi ulatuses vähemaks, ei saa seda öelda Tallinna-Tartu trassil reisijate kohta. Just seal liikumiseks Põltsamaa linna ja piirkonna elanikud piletimüügi terminali vajavadki.

Heldur Lääne sõnul on piletimüügi terminali eeliseks ka võimalus tagasisõiduks pilet ette ära osta. Lisaks saab pileti ette ostes hinnasoodustust. Heldur Lääne lausus, et kui kõik need argumendid, mis puudutavad T-pileti piletimüügi terminali paigaldust kokku liita, oleks tegemist igati väärt ettevõtmisega. Samas eeldab piletimüügi terminali töös hoidmine teatud suurusjärgus müügikäivet ‒ vähemalt 7000 eurot kuus ‒, et katta terminali paigaldamise, hooldamise ning kasutamisega seotud kulutused. Kui sellist käivet ei teki, loodavad piletimüüjad, et puudu jääva osa tasuks kohalik omavalitsus. Kuid piletimüügi terminali rahalist käivet on äärmiselt keeruline prognoosida, käive selgub, kui terminal on kasutusse võetud. Heldur Lääne sõnul on üsna tõenäoline, et 7000 eurose käibe piletimüügi terminal ka n-ö kätte saab ja siis poleks omavalitsusel tarvis üldse juurde maksta. Praegu aitavad Põltsamaa linnas bussipileteid osta Põltsamaa raamatukogu, Põltsamaa muuseumi ja Põltsamaa päevakeskuse töötajad, aga see ei ole nende ülesanne ning segab muid töid.

T-pilet on välja pakkunud ka võimaluse müüa bussipileteid näiteks Põltsamaa Selveri kassas või Selveri hoones asuvas juveeliäris juhul, kui kokkuleppele jõutakse. Kauplusele oleks see heaks võimaluseks inimene poodi meelitada, sest ehk ostab klient peale bussipileti veel midagi.

T-pileti teenuste ärijuhi Ingmar Roosi sõnul on nemad valmis T-pileti müügiterminali teatud tingimustel Põltsamaale paigaldama. Terminaliga kaasnevad kulutused ja kui kohapeal ollakse valmis neid jagama, siis T-pilet oma piletimüügi terminali Põltsamaale kindlasti paigaldab. Piletimüügi terminal võiks Põltsamaal paikneda kas bussiooteruumis Selveri kauplusehoones või Selveri kaupluseruumis võimalikult lähedal bussioote alale. Ingmar Roosi sõnul on nad valmis ka selliseks lahenduseks, et bussipileteid oleks võimalik osta näiteks Selveri kassast. Ainult sellisel juhul peaks bussipiletite müügikoht olema hästi nähtavalt tähistatud. Kui Põltsamaa esitab tellimuse T-pileti piletimüügi terminali paigaldamiseks, kuluks paigaldusele umbes nädal. Praegu on niisugused piletimüügi automaadid olemasd Tallinnas, Tartus ja Rakveres.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus