Kabrioletid ehk allalastava katusega autod polegi tegelikult siinmail just väga levinud sõiduriistad. Osalt on selles kindlasti süüdi meie ilmastik, osalt võib-olla ka levinud müüt, et kabriolett on kallis ja sellega sõitja eputaja. Christoph Hamkensi, kümme aastat tagasi Eestisse tulnud, nüüd aga põhiliselt Lätis elava sakslasest ettevõtja kinnitusel valivad tegelikult kabrioleti aga hoopis need, kes kihutamisele rahulikumat sõidustiili ja sinna juurde looduse nautimist eelistavad.
“Lahtises autos sõites võid täiel rinnal sisse hingata värske heina või õitsva rapsipõllu lõhna,? ütles Christoph Hamkens. “Kuna ärijuhitöö tõttu pean suure osa oma ajast autoroolis veetma, siis ma tahan, et see aeg oleks võimalikult meeldiv.?
Mitme BMW kabrioleti omanikuna kinnitas Hamkens, et kabriolettide hinnad pole kaugeltki nii soolased kui nende maasturite omad, millega Eesti ärimehed enamasti ringi kihutada armastavad. Kui aga vihma sadama hakkab või ilm külmaks läheb, saab kabrioletile katuse peale tõmmata. Ja istmesoojendus kuulub praegu juba kabriolettide standardvarustuse hulka. Soomes olevatki BMW kabriolettide arv jõudsalt kasvama hakanud ja seda tänu muutustele maksupoliitikas: vanematele autodele kehtestati natuke madalam importtoll ning nende hulgas tuuakse sisse ka kabriolette.
“BMW tunnuslause on eesti keeles ühesõnaline ? “Sõidurõõm?. Ja minu meelest peegeldab kabriolett seda tunnuslauset kõige paremini,? arvas Christoph Hamkens.
Küsimusele, miks BMW kabrioletiomanikel omavahel üldse kokku saada on vaja, vastas ta, et kui möldrid ja mesinikud kokkutulekuid korraldavad, siis võivad seda teha ju ka nemad, kabriolettidega sõitjad. Sest nagu möldritel ja mesinikelgi, nii on ka neil omavahel paljust rääkida. On ühiseid probleemegi, nagu näiteks katustega seonduvad.
“Eestis pole näiteks veel määratudki, missuguses teenindusasutuses kabrioletiomanikud oma sõiduriista katust parandada või vahetada peaksid saama,? ütles Christoph Hamkens.
Ühe probleemi ? enne 1993. aastat toodetud BMW kabriolettide katuste kehvavõitu liikuvuse mure ? lahendas Hamkens ise ära. Koos Põltsamaal tegutseva ASi Kitzinger-Progress konsultandi Stefan Kriesega nuputasid nad välja terasvidina, mis probleemsesse kohta vahele monteerituna katuse tõrgeteta liikuma paneb. Kitzinger-Progressis toodetud vahedetaili on leiutajad müünud interneti teel ja väga edukalt ? kuni Austraaliani välja.
Voorel nauditi siiski suurem osa ajast ilusat suveilma ja mõnusaid puhkamisvõimalusi. Laupäeval tegid kabrioletiomanikud ringsõidu Kallastele, Tartusse ja Otepääle, pühapäeval mängisid lõbusaid sportmänge Palamusel, Kuremaa rannas ja Voore külalistemaja basseinis.
RIINA MÄGI