Võimalusi on, liikumisotsuse teeb iga inimene ise

Tõmbekeskuste osas on nii, et eks seda tajubki iga inimene erinevalt. Keda tõmbab Tartu,  keda Jõgeva, mõnel on tarvis sõita Mustveesse.

Samas kirjutab kirja autor, et neid inimesi seal sõitmas eriti ei olegi ja pool tundi pole sellisel juhul kindlasti pikk ooteaeg. Talv ei ole eriti hea näide. Sellist külma on nädala jagu ja veidi rohkem, aga liinid on mõeldud püsivamad ja kogu korralduse maksab kinni maksumaksja. Seega tellida võib, aga sellist luksust sageli tühja sõita ei saa ka lubada. Maal elav inimene peab paraku oskama ilmaolude kohaselt ka oma liikumisotsuseid teha.

Mis puudutab hommikust Mustveest väljuvat liini, siis see on äärmiselt vajalik Pala, Maarja, Palamuse ja nende vahele jäävate külade inimestele, seda liini muuta ei saa. Viimane täpsustamine ja muutmine oli just aasta lõpus.

Ääremaadel määrab sõidusageduse reisijate arv ja see on väike. Ei allu statistilisele korrelatsioonile – nii väljendas üks uuringufirma selle kandi kohta. Midagi pole parata, antud juhul on seda kanti vägagi tähelepanelikult arutatud ja liikluskorraldus on optimaalne. Meie maakonna põhiline probleem on reisijate vähesus ja vähenemise trend. Samas liinide maht pigem kasvab ja ka igal aastal kasvab maksumaksja panustamine. Riigimehelikult võttes ei saa see kaua kesta. Samas püüame võimalikult hästi hoida tasakaalu nende kahe vastuolu vahel. Seni on see õnnestunud, rohkem oleks vaja mõistmist ja kindlasti peaks enam tegelema  alternatiivide otsimisega. Haldusreformi tuules see paraku väga ei “lähe peale”, lihtsalt me ei tea selle tulemust, seega peab säilitama külma närvi ja oma asja võimalikult kaugelenägevalt püüdma ette näha. Muudatused tulevad paratamatult.

Seoses uue hanke algusega märtsis, me praegu põhimõtteliselt liinides muudatusi ei tee. Seda andmebaaside korrektsuse mõttes. Praegu on ju mitmed süsteemid ühendatud ja andmete sisestamine ja kontrollimine väga töömahukas ning aeganõudev. Oleme võimalikult palju olemasolevaid liine oma traditsioonilisel ajal püüdnud säilitada, aga kindlasti on ka erinevusi. Seda juba Põltsamaa piirkonna vedaja muutuse tõttu. Täpsemalt saab juba praegu peatus.ee– s vaadata ja võrrelda.

Hommikuse Tartussesõidu saab korraldada läbi Pala, ainult et siis peab Tartu maavalitsuse ja GoBusiga läbi rääkima (paariminutine vahe sees ja see ei pruugi sobida Tartu poolele), aga läbi Rõika on juba praegu võimalus ümber istuda.

666 Mustvee – Omedu – Kodavere – Pala – Maarja – Palamuse – Jõgeva. Liin ei ole käigus riigipühadel.
6.51 Piibumäe; 7.18 Rõika
706 Kääpa – Assikvere -Pala – Kallaste – Koosa – Tartu
Ei ole käigus riigipühadel
7.20 Rõika; 8.55 Tartu bussijaam

Ja tagasi saab selle bussiga
705 Tartu – Koosa – Kallaste – Pala – Assikvere
Ei ole käigus riigipühadel
Sissesõit väljumiseks reisijate soovil Sassukvere, Ranna, Piibumäe, Paju, Äteniidu, Lümati, Kiisli, Halliku, Runga ja Kääpa peatusse.
18.00 Tartu bussijaam
19.13 Piibumäe
E-L
Eelmised liinid olid Piibumäelt E-R ja Rõikalt E-L

HELDUR LÄÄNE, MTÜ Jõgevamaa Ühistranspordikeskus juhatuse liige

blog comments powered by Disqus