Põltsamaa lasteaed Mari sai tänu värvifirma kingitusele ja lastevanemate põhitöö kõrvalt tehtud remonditööle uue ja kaunima ilme nii seest kui väljast.
Lasteaia juhataja Tiia Kaeramaa rääkis, et hoonele vajaliku värvi saamiseks tuli kirjutada hea motivatsioonikiri ning haarata töösse kaasa võimalikult palju kogukonnaliikmeid.
Vaatamata sellele, et kampaanias osalemiseks oli tahe olemas ja vaim valmis, polnud lasteaia töötajad ega lapsevanemad teadlikud, mis neid ees võiks oodata. Juhataja sõnul ei jõudnud tegelikkus neile kohale enne, kui toodi esimene partii firma Caparol annetatud värvi ja kui kampaania võitjatel paluti kokku arvestada kogu värvimist vajav pind.
Põltsamaa linnapea Jaan Aiaotsa sõnul on ju teada, et linna asutused-ettevõtted on ikka kohalikke haridusasutusi jõudumööda toetanud. Samas on tal rõõm tõdeda, et on olemas firmasid, kes näevad lasteasutuste toetamise vajadust laiemalt kogu riigis.
Värvimistööde käigus tuli ette igasuguseid olukordi. Näiteks kutsuti üks isa objektile otse kalastusretkelt, üks müüjannast ema aga tuli ja võttis pintslid-rullid kätte selleks ajaks, kui kaupluses lõunatundi peeti. Lasteaia juhataja meenutas, kuidas maja välisseinale tõstuki abil maasikaid maaliti.
Lastevanematest võttis värvimiskampaaniast aktiivselt osa Katrin Tamm-Kuusik, kes aitas rohkem kavandite tegemisel ja oli samal ajal ka nõuandjaks. Tema nõuannete järgi maalitigi välisseinale maasikad, siseruumidesse aga mitmesugused marjapildid.
Firma Caparol Eesti esinduse juhataja Jaan Vikat tunnistas, et ennast kiita pole küll ilus, kuid lasteaedadele suunatud värvimiskampaania idee pärineb temalt. Küsimusele, miks Caparol just Mari lasteaeda toetada otsustas, vastas ta, et firma sai sellelt lasteaialt suurepärase motivatsioonikirja, mis oli kirjutatud, hinnates olukorda läbi lapse silmade. Motivatsioonikirjale olid lisatud joonised selle kohta, kuidas värvitud hoone edaspidi välja nägema hakkab.
“Kui ma vaatasin seda värvimistöödest tehtud slaidiprogrammi ja kuulasin juhataja juttu, siis oli mul meeleliigutusest tõesti klomp kurgus. Saime oma firmale sellest kampaaniast nii positiivse tagasiside, et julgen otse välja öelda – tuleval aastal korraldame me selle uuesti,” kinnitas Vikat.
Tiia Kaeramaa sõnul sai mõte osaleda värvimiskampaanias alguse Kodukirjas ilmunud kuulutusest, mille leidis sealt lapsevanem Hannes Vilk.
“Mina ei oska täpselt öelda, kui palju see 1270 kilogrammi värvi kokku maksis, aga arvan, et umbes 100 000 krooni piiresse see summa jääb,” ütles lasteaia juhataja.
„Nii helde kingituse eest suutsime kogu maja ära värvida nii seest- kui väljastpoolt. Seda muidugi lapsevanemate abiga, kellest vähemalt kolmveerand värvimistöödel kaasa lõi. Tulemus on ilus ja me ise oleme sellega väga rahul.”
i
TOOMAS REINPÕLD