42-minutilise filmi idee autoriks on Ants Paju, videomaterjali on üles võtnud põltsamaalane Ellar Sügiste ja kokku monteerisid selle tallinlased Karmo Kaasik ja Villem Tammar.
Et film professionaalsete dokumentaalfilmide kategooriasse ei kuulu, tunnistab ka idee autor Ants Paju ise.
“Selleks, et täisprofessionaalsel tasemel filmi teha, tulnuks juba festivali alguseks kokku panna kutselistest filmitegijatest koosnev meeskond ning lasta neil tegutseda kogu festivali toimumisaja, st 68 päeva,” ütles Ants Paju. “Selleks aga vahendeid nappis. Tõsi: niipalju oleks tulnud siiski pingutada, et operaator Ellar Sügistele oleks abiks olnud vähemalt helitehnikki. Eraldi mikrofoniga üles võetud heli olnuks kvaliteetsem ja helitehnik oleks suutnud haarata ka mõningaid kõrvalseiku, mis kaamerasilma külge “aheldatud” Ellaril tahes-tahtmata märkamata jäid.”
Ellar Sügiste kaameratööd hindab Ants Paju tegelikult üsnagi professionaalseks, sest ta oskab tajuda iga episoodi tervikuna ? koos selle alguse, arenduse ja lõpuga. Selleks, et 13-tunnisest “mustast” materjalist filmi jaoks vajalik välja sõeluda ning eesmärgipäraselt, arusaadavalt ja õiget rütmi järgides kokku monteerida, võttis Ants siiski appi pealinna profid, eraettevõtjatena tegutsevad Karmo Kaasiku ja Villem Tammari.
Põltsamaa-esilinastus oli tegelikult kui eelsoojendus filmi “Elutöö” esitlemisele Tallinna Kinomajas. See saab teoks 12. aprillil ning sinna on kutsutud paljud poliitikud, festivalil osalenud riikide saatkondade esindajad, festivali sponsorid, Eesti Kunstiakadeemia skulptuuriteaduskonna esindajad jt.
“Pole midagi teha: suurem osa annetajatest olid ju ikkagi Tallinnast, nii et filmi näitamine Kinomajas on igati loogiline,” ütles Ants Paju. “Ja eks see ole omamoodi enese proovilepanek ja tagasiside otsimine ka.”
Filmi “Elutöö” kavatseb Ants Paju esitada ka peatselt Tallinnas toimuvale üleriigilisele amatöörfilmide festivalile.
RIINA MÄGI