Võistlus oli Baltic GT klassis Eesti meistrivõistluste ning NEZ Cupi kolmandaks etapiks.
Võistlustel Pärnu ringrajal tuli sõita kaks finaalsõitu. Stardirivis oli kokku 17 autot. Võidu kihutamas olid mehed Eestist, Soomest, Lätist ja Leedust.
Esimeses finaalis jäi Toomas Kallasmaa teiseks. “Stardimomendil tuli rool ära, mis tõigi arvatavasti kaasa teatud ebaõnne. Nimelt oli roolilukk väikse vimka visanud. Kiirenduse ajal panin rooli paika, kuid paratamatult tuli väga palju konkurente mööda lasta. Suutsin end siiski teiseks pingutada,” rääkis sportlane.
Teine finaalisõit lõppes Kallasmaale aga võiduga. “Auto pidas hästi vastu. Seitsmendal ja kaheksandal ringil kostis mootorist küll mingit kärinat. Arvasin, et jõuallikas on otsad andnud, see ehmatas parasjagu ära. Seejärel võtsin aga tempo maha ja kahtlane hääl kadus. Hiljem selgus ka vea põhjus. Teises finaalsõidus tegi Toomas Kallasmaa ka isikliku ringrajarekordi ? 50. 761.
“Kiirus on kogu hooaja vältel hea olnud ja kui pole tehnilisi apse juhtunud, olen ka etapivõidud üsna kergesti kätte saanud. Sel nädalavahetusel lõppenud Eesti meistrivõistlused koosnesid kaheksast etapist, millest võitsin viis. Kahel jäin teiseks ja ühel sain kolmanda koha.”
Teise koha pälvis Erko Vallbaum, kolmanda Martin Laur, kes Toomas Kallasmaale mitmel võistlustel põhirivaalideks on olnud.
34-aastane Toomas Kallasmaa hakkas tehnikaspordiga tegelema 8-aastaselt Saduküla kardiklubis oma isa Peeter Kallasmaa juhendamisel.
Kardisõidus võitis ta korduvalt Eesti meistritiitleid ja 1991. aastal tuli ka NSVL meistriks.
Oma praegust võistlusautot hoiab Toomas Kallasmaa Sadukülas ja suur osa tema vabadest tundidest kulub selle remontimisele ja töökorras hoidmisele.
“Hea, et võidusõitu suhtuvad toetavalt ka mitmed Põltsamaa piirkonna firmad,” ütles sportlane.
JAAN LUKAS