Jana Päll on Jõgeva postkontoris töötanud kaksteist aastat. Algul oli tema ametinimetuseks postioperaator, nüüd aga juba mõnda aega klienditeenindaja. Postitööle sattus Jana Päll üsna juhuslikult.
“Lugesin lihtsalt postkontori ukselt kuulutust, et vajatakse postioperaatorit, ja otsustasin proovida,” ütles Jana Päll.
Väljaõppe sai ta postkontori toonastelt juhtidelt Laine Kalamehelt ja Kaie Poolakessilt. Töö hakkas aga nii hästi istuma, et ameti vahetamise mõtet pole pähe tulnud praeguseni. Kollektiiv on ka tore. Nagu naiste seltskonnas ikka, tuleb vahel ette teravaid ütlemisi, aga need unustatakse kähku.
“Töötajaid on postkontoris selle aja jooksul palju vähemaks jäänud, töö ise aga palju mugavamaks läinud,” ütles Jana Päll. “Nüüd ei pea ju enam käsitsi kviitungeid välja kirjutama. Samas on palju teenuseid juurde tulnud.”
Teavad, mida tahavad
Endiselt annavad postitöötajatele palju tööd kataloogikaubamajad.
“Kataloogikaupu tellitakse palju mitte ainult sellepärast, et valik suur ja hinnad soodsad, vaid ka sellepärast, et postimüügifirmad pakuvad päris palju järelmaksuvõimalusi,” ütles Jana Päll. “Kellel kohe kogu summat välja panna pole, kasutab neid võimalusi meelsasti.”
Jõgeva inimesed on Jana Pälli sõnul head kliendid selles mõttes, et teavad, mida tahavad. Konfliktseid kliente tuleb ka ette, aga neid on vähe ning neid tuntakse juba nägupidi ja teatakse ettevaatlik olla.
Peatselt saabuvad postitöötajatele, Jana Pällile sealhulgas, jälle kiired ajad: jõulud on ju lähenemas. Jõulukaarte saadetakse Jana sõnul endiselt päris palju. Ja Jõgeva postkontoris seisvasse jõuluvana postkasti on ka juba tasapisi üht-teist toodud.
“Ka tavalisi kirju saadetakse endiselt, kusjuures ümbrikuid-marke käivad tihti ostma päris noored inimesed,” kinnitas Jana Päll. “Ei suhtle need tänapäeva noored sugugi ainult e-posti teel ja MSNis.”
Iseendale vajalik
Küsimusele, kuidas saadakse Eesti Posti parimaks klienditeenindajaks, vastas Jana Päll, et kõigepealt tuleb end registreerida regioonisisesele testile ja kui see edukalt läbitud, osaleda üleriigilisel konkursil. Seal tuleb vastata teoreetilistele küsimustele ja täita praktilisi ülesandeid. Kuna Lõuna regioon möödunud aastal üleriigilisel võistlusel väga edukalt esines, peeti tänavune võistlus üldse Tartus.
“Ma ei tea, kas tiitel mulle ülemuste või klientide silmis midagi juurde annab, aga ma ise saan võisteldes teada, mis osas ma oma teadmisi või oskusi peaksin täiendama,” ütles Jana Päll.
Eesti Post on suurima teenindusvõrguga ettevõte Eestis ja kutsemeisterlikkuse võistlusi on seal korraldatud 1999. aastast alates. Peale klienditeenindajate võistlevad neil kirjakandjad ja kullerid. Igas kategoorias osaleb üleriigilisel võistlusel kümme regioonide paremat. Parimaks kirjakandjaks tunnistati tänavu Annela Arike Põhja regiooni Raasiku postkontorist ja parimaks kulleriks Gunnar Lender Lõuna regiooni Valga postkontorist. Võitjaid premeeriti postiteemaliste meenete ja rahaliste auhindadega.
RIINA MÄGI