Tänasest saab Jõgeval invaabivahendeid uuest kohast

Tänasest alustatakse uutes ruumides juba ka teenindamist. Kolida tuli vaid üle õue, sest enne seda olid filiaali ruumid lähedal asuvas kortermajas Uus tänav 7. Klienditeenindaja on endiselt Taimi Kabin. Uute ruumide avamise puhul olid kohal ka OÜ Itak juht Mati Mark ja teenindusjuht Sigrid Salm Tartust. Uudistama ja õnnitlema olid tulnud ka Jõgeva linna ning valla ja Põltsamaa valla esindajad ning sotsiaaltöötajad.

Tänuväärne ja vajalik

OÜ Itak teeninduspunkte on koos Jõgevaga üle Eesti kokku seitse. Ühena esimestest avatigi ruumid omal ajal just Jõgeval. Praegustel uutel ruumidel on kortermajas asunutega võrreldes mitmeid eeliseid. Asjaosaliste endi sõnul on ruumi rohkem ja naabrid toredamad. Kui endises asupaigas häiriti paratamatult majaelanike rahu, siis praeguses saadi pensioniametiga kenasti kokkuleppele ja ka rentimine on soodsam. Firma juhi Mati Margi sõnul pakuti ruume ka haiglamajja, kuid kohalik rahvas pidas seda liiga kaugeks ja eelistas kindlalt praegust asukohta, mis on suhteliselt kesklinnas. Uutes ruumides teeb praegu muret küll trepp, kuuldavasti on aga päevakorral lifti paigaldamine.

Tänasest alates on OÜ Itak Jõgeva filiaal lahti endistel aegadel – teisipäeviti ja neljapäeviti kella 9 – 17 ja kolmapäeviti 9 – 14. Nagu ikka, saab sealt rentida ja osta abivahendeid. Lihtsamaid vahendeid on saada kohapeal, keerulisemaid on võimalik aga kohale tellida. Tegelikult on vajalike vahendite valik lai, alates põetusvahenditest, igapäeva abivahenditest, treeningu- ja teraapiavahenditest kuni erinevate liikumisvahenditeni.

“Inimene ei tea alati küsidagi, mida ta vajab. Eestis on see süsteem veel paika panemata. Kui aktiivmeditsiin läbi saab, ei teagi, mis edasi,” leidis firma juhataja Mati Mark. “Sellepärast ei saa meie end võrrelda ei kaupluse ega apteegiga, siin on vaja eelkõige suhelda.”

Rääkida, õpetada, lohutada

Firma teenindusjuhi Sigrid Salmi sõnul on klienditeenindaja töö suhteliselt stressirohke, sest tullakse ju ikka hädaga ja murega ja ka teadmatuses. “Kõige enam ongi tarvis rääkida, õpetada ja ka lohutada ehk inimestele individuaalselt läheneda,” teab Taimi Kabin oma senistest kogemustest. Kaugeltki kõigil abivajajatel endil ei pruugi kohale tulla, asju ajavad ka lähedased inimesed ja kena koostöö on kujunenud sotsiaaltöötajatega. Kui aga arst on inimesele mingi abivahendi välja kirjutanud, siis ta selle siit ka saab. Kui on täidetud isikliku abivahendi kaart, on võimalik ka maavalitsusest soodustust saada.

On aga ka neid, kes kasutavad abivahendeid lühiajaliselt kas luumurru, sporditrauma puhul jms. Juhud, kus midagi kellelegi spetsiaalselt tellida tuleb, polegi nii harvad olnud. Nii on tellitud vastavaid jalgrattaid puuetega inimestele jms. “Praegugi on ühele Jõgeva mehele tellimisel elektriline ratastool,” kinnitas Mati Mark.

VAIKE KÄOSAAR

blog comments powered by Disqus