Aasta lõpuks tahab Eesti munaturu liider suurendada nn tervisemunade osakaalu praeguselt 25 protsendilt 30le protsendile kogutoodangust. Esmakordselt tuli ettevõte omega-3 rasvhappega rikastatud munadega turule viis aastat tagasi.
Talleggi juhi Kalvar Kase sõnul on nõudluse kasv lisaväärtusega munade järele selge suundumus nii Eestis kui ka Lääne-Euroopas.
Tervisemunad tasakaalustavad tänu küllastumata rasvhapete osakaalule organismi kolesteroolitaset ja vähendavad südamehaiguste riski. Kollaste munade lisaväärtuseks on kuldkollane rebu. Selle saamiseks lisatakse kanade söödale karotinoide, mida leidub looduses eriti ohtralt porgandis ja värsketes rohulibledes. Hiidmunad on aga tavalistest kanamunadest ligi viiendiku võrra raskemad.
Kasutusele võeti ka uued pakendikarbid, millel on kaunis ja värviküllane kujundus ning mille sisekaanel on ära toodud ka tooteinfo.
“Soovime pakkuda kõrge kvaliteediga kanamune ning tahame nende leidmise kaupluses muuta tarbijate jaoks võimalikult lihtsaks ja selgeks,” teatas Talleggi turundusdirektor Kaarel Karu.
Eesti suurim linnuliha ja munatootja, HK Ruokatalo kontserni kuuluv AS Tallegg alustas tegevust 1993. aastal. Eelmisel aastal teenis ettevõte 535 miljoni kroonise käibe juures 26 miljonit krooni puhaskasumit, tootmise arendamisse investeeris ettevõte 52 miljonit krooni.
Üle-eelmise aastaga võrreldes suurendas Tallegg möödunud aastal oluliselt eksporti Lätti ja Leetu.
RAIVO SIHVER