Tabiveres remonditakse teed

AS Aspi projektijuht Kristjan Toome rääkis Vooremaale, et leping sai sõlmitud augustis ja reaalne ehitustegevus algas Tartu-Tabivere maanteel möödunud nädalal. Toome sõnul saab töö tehtud järgmise aasta 1. septembriks, nagu lepingus kirjas.

Esialgu ainult pool

Ehitusplaan hõlmab nii põhiteed kui ka kergliiklusteed. Viimane hakkab jooksma kolme meetri laiuselt kord paremas, kord vasemas maanteeservas. Mööda teed rulluisutada soovijad saavad maanteed ületada Kärkna silla juures ja samuti Tabiveres kooli pargi juures. Lähte koolimaja juurde rajatakse jalgratturite ja jalakäijate tarvis maantee alt läbi tunnel.

?Sel aastal saame valmis kõnniteed ja truubid, põhitee ehitus, mullatööd ja teemärgistus jäävad aga järgmisse aastasse,? ütles Toome.

Ehitustöö maksumus on 146 miljonit krooni, millest Euroopa Regionaalarengu Fond annab 63 miljonit, ülejäänu aga eraldab Eesti riik.

Kõnealuse maanteelõigu esialgne projekt valmis juba 2001. aastal, kuid tänaseks on liiklus ja seega ka vajadus kergliiklustee järele oluliselt suurem. Kahjuks ei saa seda vajalikku teed rahapuudusel kohe täies ulatuses valmis ehitada, vaid seda rajatakse esialgu ainult pool.

Tulevikus terve tee

Tartu Teedevalitsuse juhataja asetäitja Jüri Tomson ütles Vooremaale, et võrreldes projekteerimisaegse kalkulatsiooniga on ehitushinnad nii palju kasvanud, et jalgtee täispikkusse viimine nõuaks 10?12 miljonit krooni lisa. Tomson loodab tulevikus kogu kergliiklustee valmis saada. Oma lootuse seostab ta kohalike omavalitsuste, Tartu ja Tabivere vallaga.

Maantee-ehituse järele valvab AS Taalri Varahaldus. Tartu ja Jõgeva vahelisest 50 kilomeetrist sai läinud aastal uue asfaltkatte ja umbes neli kilomeetrit kergliiklusteed Kaarepere-Jõgeva 15-kilomeetrine lõik. Pärast Tabivere-Tartu, täpsemalt Tabivere ja Kvissentali teeotsa vahelise lõigu remonti jääb korrastada veel ligi 15 kilomeetrit Tabiverest Kaarepereni. Tomson loodab, et kolme aasta jooksul saab maantee Tartust Jõgevani lõpetatud.

JAANIKA KRESSA

blog comments powered by Disqus