Eriolukord on läbi ja mõned lapsed lubatakse tagasi kooli. Need, kellel seda kõige rohkem vaja on.
Kaugõppele üleminek kohustuslikus korras oli silmi avav. Noored inimesed, kellele õppimine ja iseseisev töö sobib, said hästi hakkama. Paljud neist paremini kui koolis, sest segavaid faktoreid oli vähem. Aga see käis tugevate ja ennast õppima motiveerinud noorte inimeste kohta.
Nagu teame, on ka teised. Nii need, keda kammitseb huvipuudus, mugavus või laiskus, kui see niimoodi arusaadavamalt kõlab, kui ka need, kel takistuseks suuremad mured.
See on koht, kus ei saa hindamata jätta õpetajate professionaalset ettevalmistust ja kogemusi. Õppija, keda kodus ei ole kuigi lihtne õppetööks motiveerida, teeb koolis sageli parema tulemuse. Loomulikult on oma roll ka keskkonnal, mis on arvestatud just õppimiseks, kuid peamine faktor on ikkagi õpetaja.
Loodan, et lapsevanematena oskame õpetajaid pärast koduõppe aega rohkem hinnata ega unusta neile seda ka ütelda.
ANDRA KIRNA