Sten Oja asub tiitlit püüdma uue masinaga

Eelmisel rallikrossihooajal ERC klassi Põhja-Europa karikasarja (NEZ) ja Eesti meistriks tulnud Sten Oja võistleb tänavu Division-1 klassi masinal.

 

Kuna Põltsamaa noormees Sten Oja on Eesti rallikrossi meistrivõistlused juba kahel korral võitnud ning ta saavutas eelmisel hooajal tiitli ka NEZ sarjas, siis otsustati algaval hooajal võtta vastu uus väljakutse. Nüüd proovib Sten Oja kätt Divison-1 klassis sõites. Division-1 klassis võistlevad masinad on erinevalt teistest nelikveolised ja ka oluliselt võimsamad. Sügisel jättis Sten Oja oma kommentaarides otsad üsna lahtiseks ja selgitas, et Divison-1 klassis võistlemiseks on ikkagi tarvis üsna palju raha. Siiski läks kõik, nagu soovitud.  Leiti raha uue võistlusmasina soetamiseks ja ette valmistamiseks. 

Praegu tegeleb enda vormis hoidmisega

Mais algaval rallikrossihooajal on Sten Oja stardis vastavalt seadistatud Mitshubishi Evolution VI-ga. Praegu on käsil võistlusauto viimased seadistamised ning Oja loodab masinat  lähinädalatel ka kodurajal Piirojal proovida.

“See kõik võtab veel aega, sest enne tuleb teha sissesõit, siis masin uuesti stendi panna ja uuesti proovida,” rääkis ta.

Rallikrossil heade tulemuste saavutamiseks ei piisa ainult auto heast seisukorrast, on vaja ka, et roolikeeraja korralikus füüsilises vormis oleks. Praegu tegelebki Sten oma füüsilise vormi parandamisega. “Maadlen, käin jõusaalis, ujun, mängin jalgpalli,” kirjeldas noormees.

Loodab, et masin hätta ei jäta

Lisaks Eesti Meistrivõistlustele, osaleb Sten ka NEZ sarjas, Soome rallikrossivõistlustel ning soovib paar starti teha ka Euroopa rallikrossi meistrivõistlustel.

“Kokku on hooajal plaanis teha umbes viisteist starti,” rääkis Sten. Sellise graafikuga on tal suve jooksul võistlusest vabu nädalaid vaid kaks. Tulemusi rallikrossiäss praegu ennustada ei soovinud.

“Eks proovin püüda igal pool ikka kõige kõrgemaid kohti. Loodan, et konkurendid lasevad ka mind  mõnikord poodiumile,” jäi Sten tagasihoidlikuks.

Praeguse seisuga ollakse rahaliselt graafikus. Probleeme võib tekkida siis, kui masinal juhuslikult mingi ootamatu rike tekib või mõnel etapil avarii juhtub. “Sellisel juhul tuleb võib-olla mõni start ära jätta,” tõdes Oja, lootes siiski, et hooaeg kulgeb tõrgeteta ning uus võistlusauto teda hätta ei jäta.

i

EILI KOITLA

blog comments powered by Disqus