Statoil tõi turule raskeveokeile mõeldud keskkonnasäästliku järelpõlemiskatalüsaatori

Kai Realo sõnul on Statoil keskkonnateadliku rahvusvahelise energiakontserni ning Eesti autokütuste jaemüügituru liidrina läbi aastate olnud uute keskkonnasäästlike kütuste ja kütuselisandite esmatutvustajaks Eestis. Realo märkis, et AdBlue turuletoomise tingis tänavu oktoobris Euroopa Liidus kehtima hakanud raskeveokite heitgaaside norme reguleeriv uus Euro 4. standard. Heitgaaside viimiseks normidele vastavaks mõeldud AdBlue on mitte-mürgine uurea vesilahus, mida kasutatakse raskeveokite SCR (Selective Catalytic Reduction) süsteemis lämmastiku ühendite emissiooni keemiliseks vähendamiseks. AdBlue kasutamise eelduseks on see, et raskeveok kasutab väävlivaba diislikütust. AdBlue?d saavad kasutada ainult uued Euro 4./5. normidele vastavad raskeveokid. Alates 1. oktoobrist 2006 peavad juba kõik Euroopa Liidus müüdavad uued raskeveokid vastama nendele saastenormidele. Uues raskeveokite põlvkonnas kasutatavas SCR (Selective Catalytic Reduction) süsteemis oksüdeeritakse soojuse ja AdBlue?s oleva ammoniaagi reaktsioonil heitegaasides sisalduvad mürgised lämmastikuühendid veeks ja ohutuks lämmastikuks. AdBlue kulu on tootja andmetel ca 1,7 liitrit 100km kohta. Statoil alustas uue toote müüki Tallinnas Laagri, Linnahalli, Peterburi mnt, Sadama, Sikupilli teenindusjaamades, Keila, Märjamaa, Narva Linnapiiri, Pärnu Papiniidu ja Tartu Lõunakeskuse teenindusjaamades ehk neis jaamades, kus on spetsiaalsed raskeveokite tankimise pumbad. Toode on pakendatud 10liitrisesse kanistrisse, mis maksab 199 krooni. VOOREMAA

blog comments powered by Disqus