Siimusti autovedude uus omanik päästis firma pankrotist

Uus omanik on võtnud eesmärgiks panna Siimusti Autoveod kasumit teenima. Põhirõhu on ta aga pannud osaliselt uuenenud ja ka suurendatud koosseisuga töötava tehnilise ülevaatuse punkti kliendisõbralikkuse ja teenuse kvaliteedi parandamisele ning teenindamismahtude tõstmisele.

Moreen investeeriski juba rohkem kui 100 000 krooni tehnilise ülevaatuse punkti üldventilatsiooniseadmete hankimisse ja paigaldamisse.

“Tahame pakkuda inimestele just sellist teenust, mida nad vajavad. Mis ei tähenda muidugi, et edaspidi laseme me tehnilisest kontrollist läbi mittekorras masinaid. Aga kui ülevaatusele toodud auto on tõesti risu, siis me ütleme seda viisakalt ka kliendile. Samas aitame suunata autoomanikku sellise remondifirma juurde, kes auto ka korda teeb,” rääkis uue omaniku OÜ Moreen juhatuse liige ja ASi Siimusti Autoveod nõukogu liige Juss Maurer. Siimusti Autovedude juhatuse liikmena töötab aga Märt Maurer.

Kehvas seisus üle kahe aasta

Firma hingitses pankroti äärel juba kaks ja pool aastat. Paljude võlausaldajate seast olid suuremateks Statoil, Hansapank ning maksu- ja tolliamet.

“AS Siimusti Autoveod oleks läinud pankrotti nädal pärast ostutehingu allakirjutamist. Statoilile oli maksmata 600 000 krooni suurune võlg. Kütusefirma oli andnud võlanõude lahendamise inkassofirmale. Nende esindajad käisid juba ukse taga. Ja nädala pärast oleks kohtule esitatud pankrotiavaldus,” rääkis Juss Maurer.

“Täpset võlasummat ei saa arvutada, sest Moreen omandas Siimusti Autovedude aktsiad soodsa hinnaga. Samas aga võttis Moreen Autovedude võlad üle ning tasus need. Eelmainitud kahest komponendist moodustuski Siimusti Autovedude aktsiate hind,” lisas ta. Rahvusvaheliste vedude autopargist oli firma müükimineku momendiks järele jäänud kaks 2000. aastal soetatud masinat ja kolm vanemat masinat, kokku seega viis. Kuid need vanemad masinad olid Juss Maureri andmetel juba sellises seisukorras, kus nende tehniline olukord ei vastanud enam Euroopas esitatavatele nõuetele.

Rahvusvaheliste vedude turul keeruline olukord

Maurer müüs liisitud autod maha ja tasus selle raha eest Hansaliisingu maksed. Firma 23 töötajast jäi alles 13, ülejäänud koondati.

“Koondatud said vastavalt seadusele hüvitise, rahvusvaheliste vedude viiele autojuhile maksti isegi kaheksa kuu palk. Ma olen püüdnud leida ja olen juba muretsenud kahele koondatud autojuhile uued töökohad. See firma, kellele ma autod maha müüsin, võttiski kaks juhti tööle ja lubab kaks veel võtta, muidugi juhul, kui mehed ise seda soovivad. Rahvusvaheliste vedude turul on praegu olukord küllalt pingeline. Väikestel, 2-3 autoga firmadel on väga raske saada ja sõlmida kasumlikke lepinguid. Ma ei näinud mingit võimalust jätkata rahvusvahelisi vedusid kahe masinaga. Mul on sõbrad, kellel on firmas 30 autot ja ütlevad, et seda on siiski veel vähe. Kasumlike lepingute sõlmimisele saavad loota vaid suured firmad,? rääkis Maurer.

Siimusti Autovedude ruume renditakse osaühingutele Hankmet, Semako Romula ja Hancra Baltika.

“Me plaanime ruume ja suurt garaazi hakata rentima ühele kilpmaju tootvale firmale, läbirääkimised juba käivad. Ka Siimusti Autoedude vana juhtkond tahtis käivitada mitmeid projekte, näiteks palkmajade ehitamist, kuid neist ei saanud asja. Samas suurenes pidevalt firma võlakoorem. Ostmisel saigi eesmärgiks võetud likvideerida võlad, viia kulud tuludega vastavusse ja muuta Siimusti Autoveod kasumit toovaks ettevõtteks. Moreenis töötab 25 inimest ja eelmise aasta käive oli 20 miljonit krooni. Siimusti Autovedudes töötas 23 inimest ja aastakäive oli 6 miljonit krooni. Midagi ei olnud teha, kulusid tuli vähendada. Firma tulud peavad olema isegi natuke suuremad kui kulud. Nii lihtne see äri ongi. Kui aga firma müügiga oleks viivitatud kasvõi nädala võrra, siis oleks käivitunud mustem stsenaarium ja ASile Siimusti Autoveod oleks välja kuulutatud pankrot,” nentis Juss Maurer.

RAIVO SIHVER

blog comments powered by Disqus