Jõgeva maavalitsuses toimunud Lõuna-Eesti maavanemate kohtumisel AS Eesti Liinirongid esindajatega arutati mitmeid raudteeteenuse parandamisega seotud küsimusi. Muuhulgas oli kõneaineks reisijate arvu suurendamine ja rongide sagedasem peatumine Kaareperes ja Tabiveres.
AS Eesti Liinirongid (ELRON) juhatuse liikme Andrus Ossipi sõnul räägiti Jõgeva maavalituses toimunud mõttevahetusel 2015. – 2016. aasta sõiduplaanidest. “Lähtusime sellest, et sõiduplaanide muutmine on tavakohaselt toimunud mai lõpus. Inimesed on uued rongid omaks võtnud ja reisijate arv on suurenenud. Rohkem võiks reisjaid olla Jõgeva ja Tartu vahel sõitvates rongides. 2015. ja 2016. aastal tahame ennekõike parandada reisimistulemust edelasuunal,” ütles ta.
Töölkäimine sõltub ekspressrongidest
“Minu hinnangul on oluline, et püsiks võimalus rongiga hommikul tööaja alguseks Jõgevalt Tartusse jõuda. Reisijate arv praegu väga suur pole, kuid see võimalus on olemas olnud alates käesoleva aasta 1. juunist, seega vajab harjumuse tekkimine selle liini kasutamiseks rohkem aega. Lahendust ei ole seni saanud Elroniga läbi rääkides n-ö ekspressliinide osas, millel ei ole praegu peatust Kaareperes ega Tabiveres. Selle rongiga oleks Tabivere ja Kaarepere elanikel võimalik Jõgevale tööle ja pärast tööpäeva lõppu Jõgevalt koju sõita. Liin 11 väljumisega Tartust kell 7.31 ja liin 14 väljumisega Tallinnast 15.35 ja Jõgevalt 17.07 Tabiveres ega Kaareperes ei peatu. Ka Tartu maavalitsus on arvamusel, et Jõgevalt peaks olema võimalik hommikul rongiga Tartusse tööle jõuda ning hommikul Tartust kell 7.31 väljuv rong peaks peatuma ka Tabiveres,” rääkis Jõgeva maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mart Tooming.
Rongiliiklus arengu võtmeküsimuseks
Mart Tooming toonitas, et teenuse kvaliteet reisirongiliikluses mõjutab suuresti kogu Jõgevamaa üldist arengut. “Ka näiteks Mustvee ja Puurmani elanikud saavad rongiga Jõgevalt Tallinna sõita. Jõgeva linnas on plaanis kahel pool raudteed parkimisalad välja ehitada ja ühendada need korraliku kõnniteega. Kindlasti mõjutaks ühistranspordi kasutajate arvu lisaks regionaalpoliitilistele meetmetele seegi, kui tasuta ühistranspordi idee rakenduks kogu Eestis,” lisas arengu- ja planeeringuosakonna juhataja.
Jõgeva maavanem Viktor Svjatõšev märkis, et eriti oluline oli mõttevahetusel nende muudatuste arutamine, mis parandaksid just Jõgeva ja Tartu vahel liiklemise võimalusi. “Väga vajalikuks ja loodetavasti tulemuslikuks pean ka Tabivere peatuse lisamist kiirrongide sõiduplaani,” lausus ta.
“Maavanemad on raudteetemaatikasse põhjalikult süvenenud ning püüavad lahendusi otsida paikkonna elanike ja sotsiaalmajandusliku arengu huvides. Mitmed head mõtted võivad sündida bussi- ja rongiliikluse sünergiaväljade ühendamisest,” tõdes AS Eesti Liinirongid juhatuse liige Andrus Ossip.
Jõgeva maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mart Tooming:
“Lahendust ei ole seni saanud Elroniga läbi rääkides n-ö ekspressliinide osas, millel ei ole praegu peatust Kaareperes ega Tabiveres. Liin 11 väljumisega Tartust kell 7.31 ja liin 14 väljumisega Tallinnast 15.35 ja Jõgevalt 17.07 ei peatu Kaareperes ega Tabiveres.”
i
JAAN LUKAS