Riik sooviks ELi raha arvel juurde 10 protsenti raudteest

Kui praegu on eraomanikke koondava Baltic Rail Services-i (BRS) omandis 66 protsenti Eesti Raudtee aktsiatest ja riigi omandis 34 protsent aktsiatest, siis peagi jaotub osalus ligikaudu selliselt, et BRS-i omandis on 56 ning riigi omandis 44 protsenti aktsiatest, teatas ministeerium esmaspäeval. BRS on võtnud erastamislepinguga endale kohustuse tagada riigile võimalus paigutada Euroopa Liidu raha või muid rahaliselt hinnatavaid vahendeid rahalise või mitterahalise sissemaksena Eesti Raudtee aktsiakapitali. Phare vahenditest rahastatuna lõppes käesoleval aastal projekt, mille tulemusena paigaldati Eesti Raudteele uusi rööpaid väärtuses umbes 53 miljonit krooni. Ministeeriumi hinnangul oleks korrektne, kui aktsiakapitali suurendamise küsimus lahendataks enne BRS-i võõrandamist uutele omanikele. Vastasel juhul saab see BRS-i uute omanike üheks esimeseks küsimuseks, mis seoses Eesti Raudtee aktsiate ja erastamislepingust tulenevate kohustuste omandamisega lahendada tuleb, märkis ministeerium. Erastamislepingu kohaselt on BRS-il õigus investeerida Eesti Raudtee aktsiakapitali proportsionaalselt poolte praegusele osalusele ettevõttes. BRS peaks proportsiooni säilitamiseks Eesti Raudtee aktsiakapitali investeerima ligi 100 miljonit krooni. “Nüüd peab BRS valima, kas nõustuda riigi osaluse suurenemisega Eesti Raudteel või suurendama omalt poolt investeeringuid,” ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar. “Kui BRS valib teise võimaluse, siis sooviksime me, et need oleksid ka reaalsed investeeringud, mitte ei jääks ainult paberile,” märkis minister. Savisaare hinnangul on väga oluline, et Eesti Raudtee üldkoosolek kiiresti kokku kutsutaks ja nendes küsimustes otsused ära tehtaks, teatas ministeerium. BRS-i üks omanikke Ganiger Invest otsib oma osalusele BRS-is ostjat ja on seda müügiks pakkunud ka riigile kuuluvale AS-ile Tallinna Sadam. VOOREMAA

blog comments powered by Disqus