2. aprillist 28. maini kehtib remonditöödega seoses uus reisirongide sõiduplaan. Mitmed varased rongid väljuvad nüüd veelgi varem ning hilised rongid jõuavad Jõgevale, Tallinna ja Tartusse senisest hiljem. Kiirusepiirangute tõttu remonditaval lõigul pikeneb ka sõiduaeg Jõgevalt Tartusse.
Eribussid tekitavad segadust
Jõgeva jaamakorraldaja sõnul ei ole seni reisijatelt olulisi kaebusi tulnud ning uued sõidugraafikud on kõigile lugemiseks paigutatud Jõgeva jaamahoone juurde. Vanemad inimesed on aga sattunud segadusse kiirrongidega liigeldes, mis eelnimetatud perioodil sõidavad esmaspäeviti ja kolmapäeviti Tallinnast vaid Jõgevani. Tartu vahel veavad reisijaid eribussid.
?Maha ei tohiks jääda keegi, sest bussid peatuvad kohe jaamahoone lähedal teisel pool raudteed ning vagunisaatjad juhatavad reisijaid,? märkis jaamakorraldaja.
Nimetatud kiirrongidel nr. 010 ja 013 kehtivad kõigis vagunites ning ka bussis 2. klassi sõidupiletite hinnad.
Edelaraudtee ASi reisijate- ja kaubaveoteenistuse direktori Kalvi Pukka sõnul on sõiduajad rongide liiklusgraafik muutunud uute saabumis- ja väljumisaegade ning kiirusepiirangute tõttu.
?Peamiselt teeb Jõgeva inimestele meelepaha see, et rongid nii väikeste vahedega väljuvad,? arvas Jõgeva elanik Maie, kes suurematesse linnadesse jõudmiseks just rongi kasutab. Õhtune rong ning kiirrong saabuvad Jõgevale näiteks vaid 20-minutilise vahega.
Tartust Jõgeval tööl käiva Evelin Tiitsaare jaoks on peamiseks muutuseks fakt, et koju pääseb poolteist tundi hiljem. ?Bussiga pole Tartusse sõita kasulik, sest kuupiletiga on rongisõit kolm korda odavam.? Tiitsaare arvates oleks võinud remonti teha suvel. ?Siis oleks ehk mingi osa sellest puhkuseajale langenud,? ütles ta.
?Keeruline on ette näha reisijate jaotuvust erinevate reiside vahel, kuid me püüame siiski reiside täituvust kontrollida ning vajadusel ja võimalusel sekkuda,? selgitas Pukka
Pärast remonti kasvab kiirus
Eesti Raudtee hinnangul lõpevad suuremad teeremonditööd juuni alguses. Pärast remonti peaks rongide piirkiirus Kärkna ja Kaarepere vahel suurenema. See tähendab, et reisirongid hakkavad edaspidi Tallinna-Tartu liinil oluliselt kiiremini sõitma. ?Loodame, et juba juulis on võimalik rongiga Tallinnast Tartusse jõuda umbes kahe tunniga,? rääkis Pukka. See tähendab ühtlasi, et rong hakkab Tallinna jõudma kiiremini kui buss, mille piletihind on kiirrongi omast praegu kümmekond krooni kallim. ?Püüame käituda nii, nagu turusituatsioon uutes tingimustes kujuneb,? kommenteeris Kalvi Pukka võimalikku piletihindade muutust pärast remonti. Samas on Edelaraudtee teatanud, et piletihindade tõusu ette näha ei ole.
Eesti Raudtee investeerib 25 kilomeetri pikkuse raudteelõigu renoveerimisse üle 100 miljoni krooni. Välja vahetatakse kogu rööbastik, pöörangud, raudtee alune killustik ning osa liipritest. Eesti Raudtee avalike suhete juhi Priit Koffi sõnul on Kaarepere-Tabivere-Kärkna jaamavahe remont viimane osa Tapa-Tartu raudteelõigu peateest, mis on senini olnud remontimata. ?Tallinna-Tapa lõigul jätkub remont ka tulevikus kohtades, kus senini seda pole tehtud,? selgitas Koff. Kokku hindab Koff raudtee remonti tehtavaid investeeringuid mitmesaja miljoni kroonini.
Raudteeremont mõjutab ka kaubavedu, sest suuremate kiiruste läbi paraneb infrastruktuuri läbilaskevõime.
Uus sõidugraafik:
Tallinn – Jõgeva – Tartu
5.55 8.16 9.25
16.05 18.40 19.52
kiirrong:
7.46 9.46 10.48
18.10 20.10 21.20
Tartu – Jõgeva – Tallinn
7.30 8.38 10.56
19.27 20.37 22.51
kiirrong:
6.37 7.41 9.30
17.11 18.17 20.05
Martti Kass