Rallikrossi võimsamate masinate klassis tuli meistritiitel Põltsamaale

Laupäeval Elva lähistel Kulbilohus toimunud rallikrossi Eesti MV 5. etapil suutis Arvo Kask kolme eelsõiduvooruga eelnevalt kogutud punktisummale Eesti meistri tiitli saavutamiseks piisavalt lisa koguda ja võtta oma sõitjakarjääri kolmas meistritiitel. Esimene kõige võimsamate masinate klassis – klassis Supercar.


Arvo Kask on Eesti rallikrossisarjas kaasa teinud juba üle kümne aasta. Eelnevatel aastatel on ta sõitnud esiveoliste masinate klassis Super1600, milles 2013. ja 2015. aastal saavutas meistritiitli. Siis tulid aga mõõna-aastad. Seni võidukas olnud legendaarne kollane VW Golf 2 oli oma pensioni auga välja teeninud ja tuli välja vahetada uue ja konkurentsivõimelisema tehnika vastu. Otsiti erinevaid võimalusi, kuid kahjuks ei saadud 2015. aastale järgnenud hooaegadel pea ühtki etappi ilma probleemideta lõpuni sõitja.

Uued võimalused

Uus võistlusauto, Škoda Fabia, valmis 2020. aasta hooajaks ja nii sõitja kui ka meeskond olid valmis taas Super1600 klassis meistritiitli eest võitlusse minema. Kuid esimesel etapil tuli tõdeda, et tehnikaspordis ei lähe kõik nii, nagu plaanitakse. Ka uue masina mootor lõpetas juba üsna võistluse alguses töö ja Arvo Kase sarjas jätkamine oli suure küsimärgi all.
Kuna järgmise etapini oli vaid kaks nädalat aega, siis Super1600 klassi masinat nii kiiresti sõidukorda saada polnud reaalne. Siis tuli mängu suur juhus, mis tegi hooaega kannapöörde. Et sõidusoov oli Kasel suur, tegid toetajad ja fännid 2. etapi eelõhtul Arvole ettepaneku sõita ühel etapil rendiautoga. Ja seda mitte oma masinaklassis, vaid nelikveolise masinaga. Sõbrad-toetajad panid jõuliselt õla alla ja Missos oli Kask rajal Supercar klassi masinaga. Nagu Arvo ise ütles: „Mulle anti suurepärane võimalus proovida kord kõige võimsamate masinate klassis kaasa teha, muidugi haarasin sellest kinni.“

Tuli, nägi, võitis

Algselt oli mõtteks vaid ühel etapil, seniks, kuni oma võistlusautot parandatakse, Supercaris kaasa teha. Aga läks teisiti.
Missos sõidetud esimesed sõiduvoorud olid veel veidi rabedad, sest enne starti minekut oli saadud renditud Mitsubishi Lancer Evoga vaid mõned tiirud tutvuda. Ometi iga ringiga sõidujoon paranes, võimas masin ja sõitu nautiv mees justkui kasvasid kokku ja Arvo Kask võttis Supercar klassis etapivõidu.
Loomulikult kasvatas see soovi hooaeg samas masinaklassis lõpuni sõita.
„Siis sain teada, kui palju on mul häid toetajaid, sõpru, kaasa elajaid. Ei tulnud ainult hulgaliselt soovitusi samas klassis jätkata, vaid igaüks panustas oma jõu ja võimaluste kohaselt. Supercar masinaga võistlemine on väga kallis ja selle eest, et mul sai võimalikuks see hooaeg selles masinaklassis kaasa teha, võlgnen tänu vaid toetajatele. Nii et see meistritiitel pole ainult minu, vaid kogu mu meeskonna, kõigi pöidlahoidjate ja sponsorite tiitel.“
Etapivõidud tulid ka 3. etapilt Piirojal ja 4. etapilt Kehalas. Kolme etapivõiduga kogutud punktisumma andis lootust, et kui viimane etapp hästi kulgeb, võib Arvo Kask võtta Supercar klassis tänavu meistritiitli. See ka õnnestus. Kuigi viimane etapp ei kulgenud nii nagu plaanitud, suutis Kask enne Mitsubishi Lancer Evo mootori lõplikku purunemist eelsõitudega piisava summa punkte koguda. Mehaanikud suutsid masina kolme töötava silindriga siiski finaalis stardijoonele saada. Nüüd oli vaja vaid üle stardijoone sõita, et saada finaalist 6. koha punktid kätte. Närvidemäng ei lõppenud aga finaali stardiga, sest konkurendi tehtud valestart sundis lonkava mootoriga masina teiselgi korral startima. Fännid hoidsid hinge kinni, kuid õnneks pidas lõriseva mootoriga masin ka selle proovikivi vastu. Kohe pärast starti katkestanud Kask sai seni, kui teised võistlejad finaalis rajal koha eest endast parimat andsid, publikule raja äärest lehvitada.

Oli kummaline hooaeg

„See oli kummaline, kuid imeline hooaeg. Poleks osanud hooaja alguses uneski näha, mis klassis sedakorda sõidan. Ja et veel meistriks tulen – seda ei osanud unistadagi. Tänan veelkord kõiki, kes sellesse panustasid. Mul on super meeskond, super pere, vinged fännid ja parimad toetajad. Sügav kummardus teile kõigile!“
Küsimusele, kas järgmine aasta jätkab ta samas masinaklassis, vastas Kask: „Loomulikult oleks see suurepärane, kuid kõik sõltub ikkagi võimalustest. Rallikross on kulukas spordiala, eriti Supercar klassis sõitmine. Masinad on võimsad, kuid kallid, konkurents tihe. Juba see hooaeg näitas, et pidevalt lisandub uusi sõitjaid, mis see teeb sõidud ainult põnevamaks nii sõitjate kui publiku jaoks. Mina sooviks muidugi samas masinaklassis jätkata, aga see pole pelgalt minu otsustada. Kõik sõltub sellest, kas ja kuidas järgmise hooaja eelarve kokku saame.“
Samas viskab aga Kask naljaga pooleks, et kahes masinaklassi tal nüüd meistritiitel ette näidata on, aga tagaveolistes, Touringcar klassis, seda veel pole. „Sain Kulbilohus üht väga head Põltsamaa kohalike inseneride ehitatud tagaveolist masinat treeningul proovida. Vinge kogemus oli. Nii et … mine tea, mis järgmine hooaeg võib tuua.“

KATI KASK

blog comments powered by Disqus