Rallikrossi etapilt jäeti võit koju

Laupäeva toimus Põltsamaa lähistel rallikrossi meistrivõistluste kolmas etapp. Eelmisel korral sai Piiroja rajal rallikrossi meistrivõistlustele kaasa elada viis aastat tagasi ja nüüd saatuse tahtel siia naasnud rallikrossisari tundus olevat igati poolt oodatud. Rahvast jätkus nii rajale kui ka raja äärde.


Nostalgiline etapi toimumise koht pakkus ka sõitjatele väga suurt huvi, tuues kuues masinaklassis starti lausa 60 võistlejat, mis on selle sarja absoluutne osalejaterekord. Kohale saabus neid, kes tegid Eesti meistrivõistluste debüüdi ka neid, kes vaid kodurajal sõitmise puhul rallikrossikaruselliga liitusid.

Kaks nädalat armutut ettevalmistustööd

Aasta alguses paika pandud võistluskalendri järgi oleks see etapp pidanud toimuma Vasalemma rajal, kuid mingil seletamatul põhjusel katab seda karjääri rajatud võistlusrada veel tänagi meetri jagu vett. Seega on sarja korraldajad tänulikud Põltsamaa Tehnikaspordiklubi meeskonnale, kes hullumeelsest ettepanekust, tuua etapp Piiroja rajale, kinni haarasid ja suutsid napilt kahe nädalaga raja ja kogu võistluskompleksiga lausa imet teha.
Lisaks suurele võistlejate arvule tõi kolmas etapp endaga teisigi meeldivaid üllatusi. Nelikveoliste masinate klassis oli stardirivis 10 sõitjat ja pealtvaatajad sai kaasa elada ka selle klassi poolfinaalidele.
Päev oli võistlejate suurest arvust tingituna ettearvatult pikk. Ka raja korrastamiseks vajalikud hoolduspausid lisasid päevale pikkust, kuid sellest hoolimata püsis publik kohal ja elas sõitudele häälekalt kaasa.
Tagaveoliste klassis Touringcar läks võit Viljandimaale.
Esiveoliste masinate klassis Super 1600 klassis võitis mitmekordne Eesti meister Janno Ligur. Selle klassi juurde käiva noorteklassi, ehk Junior1600, võidu viis koju imelist sõitu teinud Martin Juga.
Crosskartide klassis osales sel korral rekordiliselt 23 võistlejat. Esikohad hõvasid sel korral soomlased, nii et eesti sõitjatel tuleb ühe enam pingutada, et põhjanaabreid poodiumist kaugel hoida. Crosskartide noorteklassi sõitjatest oli kiireim Joosep Ralf Nõgene.
Nelikveoliste masinate klassile Supercar oli sel korral kaasa elama tulnud kindlasti kõige suurem pöidlahoidjate armee. Oli ju rajale minemas kümne võistleja hulgas lausa kolm kohalikku võidusõitjat. Lisaks eelmisel etapil selle klassiga liitunud ja võidukalt lõpetanud Arvo Kasele olid stardirivis Sten Karuks ja Riho Kens. Karuks oli kahes eelsõiduvoorus kiireim ja kohalikud fännid võisid loota sellelt etapilt mitut poodiumikohta, kahjuks pidid nii Kens kui ka Karuks enne finaali sõidu tehnilistel põhjustel pooleli jätma.
Võit jäeti aga siiski Jõgevamaale. Põltsamaa mees, Arvo Kask, kes eelnevatel hooaegadel on võistelnud esiveoliste klassis, suutis finaalis finišijoone esimesena ületada. Päev ei kulgenud aga ka Kasele ilma viperusteta. Esimeses eelsõidus sundis kokkupõrge Kensi ja Kase mingiks ajaks rajal seisma ning voorust head aega ei tulnud. Teises sõidus oli Arvo keskmises grupis, mis andis võimaluse teha kiiret sõitu. Teisest sõidust kokkuvõttes kolmas aeg. Kiiremat aega näitas selles sõiduvoorus Sten Karuks.
Kolmanda eelsõidu võit tuli korraliku ajavaruga ja nii sai Kask startida oma poolfinaali parimalt stardikohalt. Seal juhtis Arvo enamuse ringe, kuid kahjuks tuli sõidu keskel rehv veljelt maha ning suhteliselt samal ajal murdus autol käiguhoovastik. Nii tuli neljast ringist kolm sõitjal läbida vaid neljandat käiku kasutades. Viimase ringi viimases kurvis pääses seega mööda kaasvõistleja, mis tähendas Kasele finaalis teisest reast startimist.

Viimased ringid lohiseva summutiga

„Asi läks päris pingeliseks, kui ühel hetkel käiku vahetama hakates sain aru, et käigukang lihtsalt loksub ja alles on vaid neljas käik,“ jagas Arvo Kask sõidumuljeid. „Õnneks tegid mehaanikud kiiret tööd, hoovastik keevitati kokku ja masin oli jälle lahinguks valmis.“
Finaali start õnnestus suurepäraselt ja ring ringilt lähenes Kask liidrikohale. Ühel hetkel murdus masinalt alt summuti. Pikalt auto taga lohiseva summutiga mitu ringi läbinud masin pakkus publikule võimaluse kihlvedudeks, et kas kukub päris ära või sõidetakse sel moel lõpuni. Pidevalt paukuva ja tuld lennutava masinaga finiši poole liikuv Kask oli aga selleks ajaks piisava edu konkurentide eest sisse sõitnud ja võit tuli pea 7-sekundilise eduga. Kahe etapiga on Kasel nüüd 13 punkti vähem kui hetke sarja liidril Andri Õunal. Kuna kaks etappi on veel ees, on võimalus Eesti meistritiitlile võidelda igati reaalne.
Järgmine etapp, mis on ühtlasi ka NEZ Baltimaade meistrivõistluste üheks etapiks, toimub 12. septembril Kehala ringil. 

KATI KASK

blog comments powered by Disqus