Põltsamaal tunnustati ettevõtlikke koole ja lasteaedu

Jõgevamaa koolid osalesid konkursil „Õppimine on põnev!“, millega tunnustavad haridusprogramm „Ettevõtlik kool“ ja maakondlike arenduskeskuste võrgustik koole ja lasteaedasid nende ettevõtlikkuse eest, mis tihtipeale jääb kõrvaltvaatajale märkamatuks. Teisipäeval tunnustas Jõgevamaa arendus- ja ettevõtluskeskus maakonna tublisid.


Konkursile sai iga kool või ka lasteaed esitada oma eduloo. Jõgevamaalt laekus konkursile kümme lugu, millest žürii valis osa üleriigilisele konkursile. Läinud neljapäeval kuulutati edulood ka välja. „Meie otsustasime, et tunnustame kõiki neid toredaid, aktiivseid ja ettevõtlikke õpetajaid, kes oma edulugusid esitasid,“ ütles Jõgevamaa arendus- ja ettevõtluskeskuse juhataja Maimu Kelder. Ühes aukirjaga said tunnustatud ka auraha, mida kooli või lasteaia tarbeks ära kasutada.
Jõgevamaalt said tunnustuse Põltsamaa lasteaed Mari, kelle lugu, „Laps on maailma avastaja“, aitas lastel ise rahaga toimetada ja otsustada, kuidas raha koguda ja mida sellega teha. Puurmani mõisakooli lugu, „Mõisas on tore tööd teha“, keskendus töövihikule, mis aitas mõisaloo näitel õppetööd lõimida. Nii said õpilased ühelt poolt aimu mõisa elust, teisalt aga aitas erinevaid õppeaineid lõimides tehtud ülesanded kõigest paremini aru saada.
Vaimastvere kool, kes sai alles hiljaaegu kätte ettevõtliku kooli baastaseme, esitas oma edulooks „Noortekas koolis“, kus noortekeskus suundus kooli.
Torma põhikool ja nende lugu „Kasvame koos“ oli ühisprojektiks lastevanemate ja klassijuhatajaga.
Lohusuu kool ja lasteaed said kokku kaks tunnustust. Nimelt toimus Lohusuu koolis keeltenädal ja lasteaias ettevõtlikkuse arendamine koos lastevanematega.
Voore põhikool rääkis aga, kuidas distantsõppel ettevõtlik olla. Muidugi oma kooli näitel.
Riigi tasemel aga oli maakonnast võitmatu Põltsamaa ühisgümnaasium. Ja seda lausa kolme projektiga.
„Asjad, millest keegi ei räägi“ keskendus nii nagu pealkirigi ütleb, sellele, millest täiskasvanud tihti suu lukus hoiavad. Näiteks perevägivald, alkohol ja suhted. Nii võtsid õpilased ohjad oma kätte ja kutsusid klassi ette neid, kes kõik ausalt ära räägivad.
„Õppetund virtuaalreaalsuses“ aitas aga Põltsamaa ühisgümnaasiumi õpilastel õppida füüsikat ja keemiat virtuaalreaalsusprillide abil.
„Tegusad Põltsamaa noored“ aga julgustas noori olema tegusad ja eeskujulikud.

KERTTU-KADI VANAMB

blog comments powered by Disqus