Põltsamaa lossihoovis avati toidumuuseum

Möödunud reedel avati Põltsamaa lossikompleksis toidumuuseum, mille rajamise algatas Põltsamaa Felix.

Avatud muuseumis saab ülevaate toidutootmise ajaloost Põltsamaal alates ETK Põltsamaa Tehaste algusjärgust 1920. aastatel, mil tollases ettevõttes toodeti kohvi, kartulitärklist ja veini, ja nõukogude ajast, mil värvikamateks toodeteks olid kosmonautidele mõeldud tuubitoidud. Muuseumis saab näha erinevaid toiduainetetööstuse tooteid kuni tänapäevani välja. Toidumuuseum Põltsamaa lossihoovis on avatud kõigil nädalapäevadel. 

Elavdab veiniturgu

Reedesel üritusel pakuti kohalolnutele degusteerida kaheksa aastat tagasi laagerduma pandud kuulsaimat marjaveini Põltsamaa Tõmmu. Veinist rääkis selle ala asjatundja ja varasem Põltsamaa Felixi juhataja Andres Koern.

Kui enamasti laagerduvad Põltsamaa marjaveinid kaks aastat, siis 2002. aastakäigu Tõmmu on spetsiaalne juubeliaastaks valminud vein, mida iseloomustab küps ja täidlane maitse. “Usume, et Põltsamaa Tõmmu 2002 pakub väärikat konkurentsi kvaliteetsetele dessertveinidele ja üllatab marjaveinidele omase maitseküllusega,” ütles Põltsamaa Felixi juhatuse esimees Anti Orav ning lisas, et Põltsamaa veinid on viimastel aastatel üha rohkem populaarsust kogunud nii kodumaa veinisõprade kui ka välisturistide seas.

“2002. aasta oli hea marja-aasta, kuna oli piisavalt soojust ja päikest koos mõõduka õhuniiskusega, mis andis marjadele parima küpsuse ja piisava magususe,” rääkis Orav.  

Juubeliaastaks uus välimus

AS Põltsamaa Felix turundusdirektori Marek Viilolil sõnul tarbitakse marjaveine erinevalt kuivadest veinidest teistsugustes situatsioonides. Nii võib Põltsamaa Tõmmut tarbida desserdina magustoitude juurde, samuti sobib Tõmmu suurepäraselt tervitusjoogiks ja seda võib segada ka Põltsamaa vahuveiniga. Kolmanda võimalusena sobib Põltsamaa Tõmmu  suviseks jahutatud joogiks ja sellele võib lisada jääkuubikuid.

Ühtlasi said kõik üksteist Põltsamaal toodetud veinisorti, nende hulgas nii Tõmmu, Kuldne kui ka Punane, juubeliaastaks uue välimuse. Uuenenud Põltsamaa dessertveinid on disaininud Rootsi reklaamifirma Family Business, mis on loonud kujundusi sellistele maailmanimega brändidele nagu Absolut Vodka ja Carlsberg.

Veinikeldris on uuenenud disainiga veinid juba müügil. Turundusjuhi sõnul on sügisel oodata veelgi ühe kvaliteetse marjaveini degusteerimist, kuid sellest oleks praegu liialt vara täpsemalt rääkida. Lisaks veinidele on saanud uue kujunduse ka Põltsamaa mahlad.

Milline võiks tulla tänavune marja- ja õuna-aasta, seda Marek Viiloli sõnul vaevalt keegi ette ennustada julgeb. Liiati veel meie heitlikus kliimas. Ettevõtte turundusjuht loodab siiski, et ka käesolev aasta on toorme varumise osas edukas. Kõigele vaatamata usub Marek Viilol, et need kogused õunu ja marju, mis on vajalik varuda omamaiste toodete valmistamiseks, Eestimaalt siiski leitakse. 

Põltsamaa veinid

*Toodetakse 11 sorti veine

*Aasta jooksul müüakse umbes 200 000 pudelit veini

*Osa veini eksporditakse ka Taani ja Hollandisse

*Viimati villiti kaheksa aasta vanust 1986. aasta õunaveini Põltsamaa Kuldne pudelisse 16 aastat tagasi 

iii

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus