Lugesin hiljuti Postimehest, et bussifirmad võitlevad bussijuhtidega, kes reisijale piletit ei anna, vaid ainult raha kasseerivad. Sõidan ise ka üsna tihti bussiga ja tõepoolest on ka minul (siiski harva) ette tulnud juhuseid, kus bussijuht teeb armsa karunäo ja pakub, et ta sõidutab mind viie krooni võrra odavamalt, kui ma piletit ei taha. Printsipiaalne kodanik muidugi bussijuhiga koos pettuseteele ei läheks, vaid nõuaks jäisel häälel piletit, kuid tunnistan, et pole seda ise alati teinud. Ja mitte selle viiekroonise pärast, mis taskusse jääb, vaid just kodanikujulguse puudumisest. Ja kogu sõiduaja tuleb küüsi närida ja kontrolli karta. Sest on siililegi selge, et heal juhul uut piletiraha, halvemal juhul lausa trahvi nõutakse minult, mitte bussijuhilt. Kui bussifirmad on teadlikud, kelle süül reisija piletita on, siis miks ei küsita seda raha bussijuhilt? On ju üldteada, et maksmata ei pääse juhist bussiuksel mööda jänesest väiksemgi loom! Kui bussifirmad tõepoolest aru on saanud, et rahanappus piletikassas ei tulene alati sõitjate nappusest, miks seda kontrollimise-trahvimise süsteemi siis loogiliseks ei muudeta? Arvan, et rahaprobleem laheneks kohe.
L.T.
Toimetusele on kirja autori nimi teada.