Rallikrossirajale sobiva koha leidmiseks käidi läbi kõik piirkonna vanad kruusakarjäärid. Lõpuks leiti, et Alastvere kunagisse karjääri, kus vahepeal asus kohalik prügimägi, on võimalik päris korralik rada teha. Nii alustati 2003. aasta sügisel raja ehitust, mille pikkuseks 1030 meetrit ja laiuseks keskmiselt 24 meetrit. Päris valmis pole rada tänaseks veel saanud, ees ootavad mullatööd ja stardirajale asfaltkatte paigaldamine, samuti kohtunike maja ja parklate ehitus.
Raja ehitamise algatajateks olid autospordiga lähemalt või kaugemalt seotud inimesed Kaido Soolepp, Hillar Kalam, Vahur Rosenberg, Aigar Jürgens, Rainer Kens ja Lauri Oja. Mehed nägid rallikrossiraja väljaehitamisel ise tublisti vaeva ning kulutasid ettevõtmise õnnestumiseks ka oma raha. Mõndagi tehti ära ühiste talgute korras. Oma panuse raja ehitamiseks andsid ka Põltsamaa Linnavalitsus, Põltsamaa ja Pajusi Vallavalitsus, AS Kaltsiit, OÜ Põltsamaa Graniit, OÜ Crestor, OÜ Viraito. Pinnase koorimise ja tasandamise tööd tegi Kalev Pedajas. Toetajaid on olnud teisigi ning rallikrossiraja ehitajad loodavad südamest, et ka tulevikus nende abipalveid kuulda võetakse.
Esimesed võistlused
?18. veebruaril pidasime krossirajal avavõistluse, milleks oli Eesti superkrossi karikasarja 3. etapp jäärajasõidus, kus osales 42 võistlejat,” rääkis üks krossiraja ehitamise eestvedajatest, Pajusi vallavalitsuse bussijuht Kaido Soolepp. “Praegu on Piiroja rajal tingimused vaid talviste võistluste läbiviimiseks. Kas tänavu on võimalik ka juba suviseid võistlusi korraldada, see sõltub raja edasisest valmimisest.?
Raja avamise tseremoonial osales ka maavanem Aivar Kokk, kes autoga mõned ringid sõitis. “Piiroja rallikrossirada on õige asi õiges kohas. Kiitust väärivad autospordientusiastide, ettevõtjate ja kohalike omavalitsuste jõupingutused spordirajatiste väljaehitamisel. Loodetavasti saab Piiroja rajal tulevikus lisaks rallikrossidele korraldada ka motokelgu- ja jalgrattakrosse,” märkis maavanem.
Piiroja rallikrossirada on saanud võistlejatelt ainult positiivseid hinnanguid. Enamus on pärast esimest tutvumist Piiroja rajaga arvamusel, et tegemist on Eesti ühe kiirema ja tehnilisema rajaga, mis on tänu laiusele ka manöövriteks piisavalt turvaline.
Starteri edu
Põltsamaa piirkonda esindavad Eesti meistrivõistluste rallikrossi ja superkrossi sarjades noortest Adavere koolipoiss Sten Karuks, Pajusi vallas elav Jõgeva Gümnaasiumi õpilane Arvo Kask, Sten Oja, kes õpib Võru Gümnaasiumis, kuid peab oma kodukohaks Põltsamaad, ning meestest Rainer Kens ja Danel Ivask.
Superkrossi karikasarja kolmandal etapil Piirojal olid meie võistlejate tulemused head: noorteklassi teine koht kuulus Sten Karuksile ja kolmas koht Arvo Kasele, 2WD tagaveoliste klassis sai teise koha Rainer Kens.
Juba 2006. aasta oli Põltsamaa rallikrossi ja superkrossi sõitjatele edukas. Sten Oja saavutas Eesti meistrivõistlustel rallikrossi noorteklassis esikoha, Sten Karuks oli Eesti meistrivõistlustel rallikrossis teine ja superkrossi noorteklassis kolmas. Rainer Kens oli Eesti meistrivõistlustel ERK 2500 klassis neljas, Danel Ivask superkrossi tagaveoliste klassis kolmas.
2007. aasta hooajal ühinesid Põltsamaa piirkonna autosportlased ühisesse meeskonda nimega Starter, mis hoiab superkrossisarjas hetkel II kohta. Noorteklassis on kõigi sõitude ja sõitjate kokkuvõttes Sten Karuks teisel ja Arvo Kask 5. positsioonil. Klassis 2WD hoiab Rainer Kens kindlalt teist kohta, Danel Ivask, kes viimasel etapil ei võistelnud, on 6. kohal.
Järgmine superkrossi sarja etapp toimub aprilli lõpus Pärnu ringrajal. Kindlasti on siis kohal ka meeskond Starter ja Põltsamaa piirkonna superkrossisõitjad.
JAAN LUKAS