Olukorrast riigis

Täpselt nii juhtus tänase valitsuse juhterakonna Res Publicaga. Mõned sealsed juhtpoliitikud ei saa tänaseni aru, et nad eksisid jämedalt hea demokraatia tavade vastu. Erinev arusaam demokraatiast jõudis umbusalduse avaldamiseni justiitsministri vastu.

Seda tulenevalt korruptantide kohtu alla andmise kvootide kehtestamisest, sealhulgas omavalitsustegelastele maakondade kaupa. Ei saa eeldada, et kõik ümberringi on sulid ja kuna nad on veel ?valest erakonnast?, siis tuleb nad kindlasti korruptantideks tembeldada ja maksumaksja kulul triibulist maailma vaatama saata.

Riigieelarve rahandusministri ainupädevuses

Samas, vaadates koalitsiooni arenguid ja astutud samme, tuleb tunnistada, et paljudes valdkondades on viimase kahe aastaga tehtud rohkem kui eelnevate valitsuste ajal:

tulumaksuvaba miinimumi kahekordistamine, lapsetoetuse kahekordistamine, vanemahüvitis, tudengite õppetoetused, pensionide tõstmine igal aastal rohkem kui 10 protsendi võrra, EL toetusrahadest miljardite kroonide eraldamine regionaalarenguks, maaelu ja põllumajanduse arendamiseks, keskkonnakaitsele, teedevõrgule. Need siin on mõned näited positiivsetest otsustest viimase valitsuse ajal.

Asjale numbrite keeles lähenedes tuleb tunnistada, et positiivsed arengud on olemas.

Mis edasi?

Kardan, et lehe ilmumise ajaks on uus valitsus siiski moodustamata ja segadused kõrgemal tasemel jätkuvad. Tahaks siiski loota, et austatud Riigikogu liikmetel jätkub tahet ja koostöövõimet uus ning teotahteline valitsus kokku panna. Samuti loodan, et Eestil jääb nägemata ainult paremerakondadest koosnev valitsus, sest meie riik vajab pigem stabiilsust kui lõpuni läbimõtlemata reforme.

KAJAR LEMBER,
Tabivere vallavolikogu esimees, Rahvaliit

blog comments powered by Disqus