Nädalavahetusel selguvad maanteesõidu paremad noored ja veteranid

Sel nädalavahetusel peetakse Kuremaal ning Pikkjärvel Eesti noorte ja seenioride meistrivõistlusi jalgrataste maanteesõidus, kus stardis tulevikulootused ning kunagised tippratturid.

Võistlused on mõeldud Eesti tegevratturitele, keda peaks laupäeval ja pühapäeval võistlema tulema kuni 170.

Osalema tuleb enamik Eesti jalgrattaklubisid koos oma kasvandikega, kes on meie homsed tegijad. Sport ja seenioride klassi kuuluvad rattamehed on enamasti juba vanemas eas meesterahvad, kes tegelevad rattasõiduga töö ja muude tegemiste kõrvalt, kuid ihkavad siiski argiellu vahelduseks ka võistlusmomenti,rääkis korraldaja Sander Maasing.  

Rajal noored tegijad ja NSVL koondislased

Osalejatest tõi korraldaja esile M16 klassis sõitvad Karl-Patrick Lauki ja Kristo-Enn Vaga, kes mõned nädalad tagasi võitsid Austrias kahe peale kolm etappi. “Lauk teenis punktide eest ka rohelise särgi, millega pole veel seni ükski Eesti noor sõitja hakkama saanud,” lisas Maasing.

Vanadest tegijatest on kohal ka nädal tagasi Kalevipoja rattamaratonil stardis olnud Jaan Kirsipuu vend Toomas, kes kuulus kunagi Nõukogude Liidu koondisse.

Esimesel võistluspäeval starditakse Kuremaalt Voore suunas. “Esimesel päeval sõidetakse individuaalne temposõit alguse ja lõpuga Kuremaa ujula läheduses. Trass kulgeb Voore suunal ning võidusõit toimub tagasipöördega. Seda kõigil vanusegruppidel, ainukeseks erinevuseks on distantsi pikkus ehk pöördepunkti kaugus, kuhu tuleb sõita. Noored, kuni 14- aastased poisid ja tüdrukud sõidavad kokku 10 kilomeetrit ja nooremad seeniorklassid 20 kilomeetrit,” lisas korraldaja. 

Teine päev sobib turnijatele

Teisel päeval alustatakse sõitu Pikkjärvelt. 12,8 kilomeetri pikkune trass kulgeb Pikkjärvelt Luuale. Sõidetakse kuni Nava ristini, sealt mööda kergliiklusteed vana Piibe maanteeni ning siis edasi Pikkjärvele. Liiklejail tasub mõlemal päeval eriti tähelepanelik olla, sest liiklust ümber ei suunata. “Tuleb jälgida korraldajate ning politsei märguandeid,” lisas korraldaja.

Rattaliidu soov oli võistlused läbi viia tavapärasest veidi raskemal trassil ning just seetõttu saigi valitud korraldamiseks Vooremaa kant.

Esimesel päeval toimuva individuaalse temposõidu tee on profiililt sile ning toob välja just selle võistlusdistsipliini parimad ehk ratturid, kes on võimelised pikaajaliseks ja  ühtlaseks pingutuseks. Teise päeva trass seevastu on mõeldud ratturitele, kellel on plahvatusliku tüüpi sõitjakarakter ning kes on pigem aktiivsed kui passiivsed sõitjad. Pühapäevane võistlustrass on ka tänu kergliiklustee kasutamisele tehniline ning nõuab ratturilt head rattavalitsemise oskust ning taktikalist vaistu,” iseloomustas Sander Maasing valitud rada.

i

EILI ARULA

blog comments powered by Disqus