Nädala pärast sõidetakse II Jõgeva Rattaralli

Järgmisel laupäeval, 24. mail kell 12.00 antakse Jõgeva kesklinnas start Jõgeva ja Palamuse valla teedel sõidetavale Jõgeva Rattarallile. Lisaks 110 km pikkusele põhisõidule on kavas 50,5 km pikkune matkasõit ning kuni 12-aastastele  mõeldud lastesõidud. Huvilised saavad ennast üritusele registreerida aadressil jogevarattaralli.ee ning kuni kolmapäevani kehtivad soodushinnad.

Möödunud aasta 25. mail sõidetud I Jõgeva Rattaralli, mille võitis Cofidise profimeeskonna rattur Gert Jõeäär, pälvis nii osalejate kui ka spordiametnike tunnustuse – spordiliit Jõud nimetas I Jõgeva Rattaralli meie maakonna 2013. aasta parimaks piirkondlikuks spordisündmuseks.

Start ja finiš Jõgeva kesklinnas

Võrreldes eelmise aastaga, on rattarallil toimunud üks oluline muudatus: kui tookord algas ja lõppes sõit teisel pool raudteed, Mustvee maantee hokiväljaku juures, siis nüüd on start ja finiš Jõgeva kesklinnas Suurel tänaval, linnavalitsuse ja kaubahalli vahel. Soovisime teha võistluse pealtvaatajatele paremini nähtavaks ning osalejatele paremini ligipääsetavaks,” selgitas ralli peakorraldaja Sander Maasing.

Jalgrattavõistluse kesklinna toomine muudab oluliselt liikluskorraldust. Inimesed peaksid arvestama sellega, et Suur tänav on Kesk ja Põik tänava vahelisel lõigul suletud laupäeval kella üheksast kuni kaheksateistkümneni,” ütles Maasing. Samuti on liikluseks suletud Kesk tänav vahemikus Suurest tänavast kuni Tähe tänavani. Palume jälgida ajutisi liiklusmärke ning loodame mõistvale suhtumisele.”

Nii põhi- kui ka matkasõidule minnakse paraadstardist (kiirusega umbes 20km/h kohtunike auto taga) ning võistlus läheb lahti väljaspool linna piiri lendstardist. See on väga tavaline rattasõitude puhul, vältimaks stardirüsinas toimuda võivaid kukkumisi,” teab endine rattaproff Sander Maasing. Samas on see ka pealtvaatajatele huvitavam, sest ratturid sõidavad tunduvalt aeglasemalt ja on paremini nähtavad.”

Kuigi rattarallil osalejatele on seatud vanusepiirangud (põhidistantsil pääsevad starti vaid 1997. a ja varem sündinud ratturid ning matkasõidul osalemiseks peab olema sündinud hiljemalt 2001. aastal), pole korraldajad unustanud ka väiksemaid rattahuvilisi. Põhi- ja matkasõitude stardi järel toimub kesklinnas algusega kell 12.30 kaks lastesõitu, mille puhul korraldajad rõhutavad, et tegemist ei ole võidusõitudega. Eesmärk ei ole välja selgitada parim, vaid pakkuda lastele osalemisrõõmu,” ütles Sander Maasing.

Eilehommikuse seisuga oli ennast rattarallile kirja pannud 185 spordihuvilist, neist 102 soovib läbida põhidistantsi. Eelmisel aastal oli samaks ajaks registreerunuid 30 võrra vähem,” ütles Sander Maasing. “Mullu oli põhisõidul ja matkal kokku 250 osalejat, võib loota, et sel aastal ületame 300 osaleja piiri.”

Registreerunute hulgas on ka mullune võitja Gert Jõeäär, kuid suure tõenäosusega ta seekord siiski Jõgeval starti tulla ei saa. Gert peab samal ajal esindama oma leivaandjat ühel Inglismaal peetaval võistlusel,” lausus Sander Maasing, kellele teeb rõõmu aga see, et nelja kuni kuue väga tugeva ratturiga on starti tulemas Läti profiklubi Rietumu-Delfin. Klubi, mille spordidirektoriks on Rene Mandri, peaksid Jõgeval teiste hulgas esindama mõne nädala eest Venemaa profisõitudel kahel korral esikolmikus lõpetanud Andris Smirnovs ja tunamullune Euroopa meistrivõistluste hõbedamees Andzs Flaksis.

Neile, kes võidu peale ei sõida, paneb Sander Maasing südamele, et nad valiksid endale jõukohase distantsi ning kontrolliksid enne starti üle oma varustuse. Vähemtreenitud peaksid kindlasti olema valmis selleks, et Jõgeva Rattaralli põhisõit võib olla raskem, kui nad esialgu arvavad,” ütles peakorraldaja.

Eelmisel aastal oli jahe ilm ja tugev tuul ning see lõhkus grupi väga kiiresti ära. Väiksema kogemusega ja vähem treeninud ratturid jäid päris pikalt maha ning me olime sunnitud 4–5 ratturit varem finišisse saatma, sest nad poleks muidu finiši sulgemise ajaks sinna jõudnud. Kes vähem treeninud, võiks kaaluda matkasõidul osalemist.”

Kiivrita rajale ei pääse

Ratas tuleks kindlasti lasta enne üle vaadata, et sõit mingi tehnilise viperuse tõttu pooleli ei jääks,” ütles Sander Maasing, kes rõhutas ka seda, et kiivri kasutamine on rallil kohustuslik. Ilma kiivrita kedagi rajale ei lubata,” kinnitas Maasing.

Ta märkis ka, et teise rattaralli korraldamine esimesest väga palju lihtsam ei ole. Kulus ikka sama palju aega ja sama palju tööd. Üheks põhjuseks on just see, et stardi ja finiši asukohta sai muudetud, järelikult tulid kõik liiklusskeemid ja kogu liikluskorraldus otsast peale teha. Nüüd oleme kesklinnas ja on palju rohkem nüansse, millega tuleb arvestada.”

Õnneks on korraldajal rattaralli ajal toeks palju vabatahtlikke abilisi. Peamiselt tegelen ürituse korraldamisega üksi, aga võistluspäeval on meeskond umbes 80-liikmeline. Jõgeva inimesed tahavad, et siin üritused toimuksid, ning nad on valmis oma vabatahtliku tööga sellele kaasa aitama.”  

i

MATI ALEV

blog comments powered by Disqus