Sõidukite valmistamiseks olid leidurid kasutanud kõikvõimalikke materjale alustades reest ja voodist ning lõpetades pillirooga. Saaremaa paadimeistrid olid Mustveesse sõitnud väidetavalt viimase 20 aasta tippmudeli ? puust kahekohalise kanuuga, mis küll juba vettelaskmise ajal 180-kraadise pöörde tegi ning kummuli läks.
Kaks ilusat näkki olid kohal oma vesivoodiga, mis püsis vee peal probleemideta. Ka kogu võistlustrassi jooksul, mis Mustvee jõe ühelt kaldalt teisele ja tagasi kulges, ei kukutud kordagi külili. Nemad said hindajatelt teise koha auhinna, kinkekaardi Sinu Pubisse.
Kohal olid ka kratid, kes tulid oma viimase aja suurleiutisi demonstreerima. Neil oli kaks sõidukit ? tünnidega raudarmatuur, millel olid küljes erinevad andurid, mõõturid ja mille maksimumvõimsus küündis väidetavalt 400 hobujõuni, ning allveeluud. See oli luuavars, mille külge oli kinnitatud vana dru?ba-saag. Juba vette lükkamise ajal läks suur sõiduk uppi ning sellel sõitev kratt pidi proovile panema oma ujumisoskused. Allveeluua proovisõit kulges edukalt, luual sõitnud kratist oli näha vaid mütsitutt. Ralli ajal üritas ta aga sohki teha. Nähes, et kiiremad keeravad teisel kaldal ringi, pööras temagi kohe, enne vastaskaldale jõudmist ringi ning jõudis esimesena fini?isse. Kohtunikud Kalev Pärtelpoeg ja Kaupo Kaasik aga märkasid lõikamist ning kratid diskvalifitseeriti.
Eesti teinegi suur saar Hiiumaa oli saatnud esinduse Mustveesse. Hiidlastel oli veetakso- reest ja tünnidest kokku ehitatud sõiduk. Sellega saab sõita nii suvel kui talvel. Soovijatel oli pärast rallit võimalus veetakso teenust aktiivselt kasutada. Veetakso osutuski hindajate kogu, mille koosseisu kuulusid Laidi Zalekesina, Andrus Eiser ja Ivar Vinkmann, lemmikuks ning selle ehitajatele kuulus peaauhind ? ööbimispakett Kadrina külalistemajas.
Saarelt, mis ei asu Mustveest kaugel, olid kohal Alvar Säälik ja Risto Maran, kelle sõiduk oli valmistatud BMW tagarattast ning tünnidest. Ka meeskonnatöö sujus neil suurepäraselt ning see tõi kindla võidu. Auhinnaks olid kinkekaardid KSK Tehnikamarketilt.
Jõgeva noormehed tulid võistlema Jaan Tatika sõidukiga, millega oli võimalik lisaks vee peal sõitmisele ka trampliinilt lennata. Sõidukil oli kolm ratast. Masin suutis küll poolel võistlusmaal uppi minna, ent mehed pääsesid eluga. Tasuks kuulus neile noore leiutaja tiitel.
Viimane veesõiduk oli kohalike noorte ehitatud Palmisaar. Paadipõhi oli kaetud kõrkjatega ning sellele oli peale tõmmatud ilus suur puri ? ühesõnaga purjetav palmisaar. Aerudeks kasutasid noored neiud aga lendavaid taldrikuid. Hindajate kogu esimehe Ivar Vinkmanni arvates oleks neile võinud anda auhinna veel püsimise eest, sest seda sõidukit oleks olnud kõige raskem uputada.
BIRGIT KASTEPÕLD