SISUTURUNDUS
Riigitee Mullavere-Visusti km 1,48 Mullavere viadukti ehitustööd on jõudmas lõpule.
5. mail 2025 avatakse tee liiklusele – see on oluline verstapost Jõgeva maakonnas Tapa-Tartu raudteeliini ohutuse ja liiklusvoogude sujuvuse parandamisel.
Raudteel reisirongide kiiruste tõstmine kuni 160 km/h tingis Kaarepere-Tabivere raudtee
õgvendamise ehk trassi nihkumise uude kohta ning selle raames ehitati samatasandilise raudteeületuskoha asemele viadukt.
Viadukti rajamine asendab varasema ohtliku samatasandilise raudteeületuskoha, mille kaudu läbis 2022. aastal teelõiku keskmiselt 105 autot ööpäevas. Viadukt tagab ohutu eritasandilise ülesõidukoha nii kohalikele autojuhtidele kui ka kiirelt liikuvale rongiliiklusele.
Tööde hetkeseis ja lõppjärgus tööd
Tööd on tänase seisuga lõppjärgus.
Enne viadukti liiklusele avamist 5. mail 2025 paigaldatakse veel:
• Teepiirded
• Liikluskorraldusvahendid
• Teejooned (markeerimine)
Pärast tee avamist jätkatakse haljastuse ja heakorratöödega, mis valmivad eeldatavasti mai lõpuks.
Talveilm seadis töödele piirangud
Varakult saabunud talv nihutas tööde lõppjärgu kevadesse, kuid suvine ja sügisene ehitusperiood olid soodsad ning võimaldasid konstruktsioonitööd plaanipäraselt lõpetada. Viadukti tekiplaat valmis juba 2024. aasta novembris ning asfaltkatte paigaldus viidi lõpule aprillis 2025.
Raudteeülesõit jääb ajutiselt alles
Kuigi viadukt on kasutusvalmis, pole veel likvideeritud senine raudteeületuskoht. Tähtis on teada, et rongid liiguvad veel vanal raudteetrassil. Samatasandiline raudteeületuskoht suletakse ja likvideeritakse juunis 2025 Eesti Raudtee ja tema töövõtja Leonhard-Weiss poolt.
Ohutum ja sujuvam liiklemine
Tegemist on olulise objektiga raudtee turvalisuse tagamisel. Uue viadukti kasutuselevõtuga paraneb piirkonna ühenduvus ning väheneb liiklusõnnetuste risk.
Peamised faktid viadukti kohta
Tüüp: Üheavaline raud-betoonist sild
Pikkus: 23,3 m
Kõrgus: 7,3 m raudteerööbastest
Laius: 8,0 m
Sõidutee tõsteti: 4,5 m kõrgemale kui varem
Sõidutee kiiruspiirang: 50 km/h
Ehitusperiood: 2023 sügis – 2025 kevad
Tellija: Transpordiamet koostöös Eesti Raudteega
Töövõtja: GRK Eesti AS
Maksumus: 888 888,88 eurot + km
Rahastus: 85% Euroopa Ühtekuuluvusfond ja 15% Eesti riigi finantseering (koos km-ga)