Motokooli esmakursuslastel load käes

 

Sellel kevadel panid Jõgeva Ühisgümnaasiumi autokooli juhendajad kokku grupi mootorrattahuvilisi, kellel soov endale A-kategooria load soetada. Tänaseks on esimestel kooli motokursantidel juhiload käes.

Motokooli rühm pandi Jõgeva Ühisgümnaasiumis kokku aprillis. Esimesel kohtumisel oli klassiruum huvilisi täis, kuid see jäi üsna hõredaks pärast seda, kui koolitaja Jüri Toit   koolituse hinna avalikustas. Nimelt tuli koolituse eest välja käia üle viie tuhande krooni. Riikliku eksamini jõudsid esimeselt kursuselt kolm õpilast, kahel neist on tänaseks load käes.

Mootorrattasõitu saab JÜG motokoolis harjutada kahel masinal. A2-kategooria lubade tarvis õpetatakse sõitma 125 kuupsentimeetrise mootoriga Honda CBR-iga ja A1-kategooria lubade taotleja saab õppida Suzuki GSR-iga, mille mootori maht on 600 kuupsentimeetrit ja võimsus piiratud 25 kilovatile.

JÜG motokoolituse läbis teiste hulgas ka linnapea Kalmer Lain. “Algul lootsime ikka Jõgevatrefi ajaks load kätte saada,“ rääkis Lain, kelle juhilubadele tehti A-kategooria märge alles oktoobri alguses. Temal viibis lubade kättesaamine pikkade eksamijärjekordade tõttu. JÜG-s antava koolitusega jäi  aga Lain väga rahule.

“Jüri on hea õpetaja, rahulik ja ei pahanda. Erich (JÜG autokooli õpetaja Erich Olev-toim.) on väga põhjalik liiklusteooria õpetaja,” lisas linnapea ning tunnistas, et pidi kooli teooriaeksamit sooritama kolm korda. Teooriaõpetaja Erich Olev selgitas oma meetodit: “Kui ARKi teooriaeksamil küsitakse kolmkümmend küsimust ja mujal autokooli teooriaeksamitel kuuskümmend küsimust, siis meie koolis on teooriaeksamil sada kakskümmend küsimust. Selline süsteem vähendab riiklikul eksamil läbikukkujate arvu.” 

Linnapea “õnnistas“ Honda sisse

Ka sõitmaõppimine ei läinud linnapeal  tema enda sõnul päris raskusteta.

“Mul oli see mootorrattaga sõitmine algul päris harjumatu, sest ma pole poisikesest peale võrride ja muude ratastega ringi sõitnud,” tunnistas Lain. Koolituse algul anti talle sõitmiseks 125-se mootoriga Honda ja sellega õnnestus linnapeal ka kergemat sorti avarii teha. Nimelt ei arvestanud Lain ratta gabariitidega ja riivas kaitserauaga äärekivi. Suurt kahju ta õnneks masinale ei tekitanud, veidi kannatada said kaitseraud, jalaraud ja ka esitule korpus.

Teine JÜG motokooli läbinu ning septembris endale A1-kategooria load saanud noormees Andres on praeguseks juba kuu aega isikliku masinaga ringi sõitnud. Kuna Andresel oli varasem mootorratta sõidukogemus olemas, siis sai ta juba esimesel sõidutunnil võimsama Suzuki selga. Kalmer Lainil praegu veel mootorratast pole, kuid üsna kindlalt on tal plaan see eelseisval talvel osta. “Talvel on mootorrataste hinnad madalamad, ehk siis leian endale midagi,” ütles Lain. 

Jüri Toit kasvatas kihlveo pärast habet

Linnapea ja JÜG direktor Jüri Toit sõlmisid kevadel ka kihlveo. Nimelt pidi Jüri Toit kasvatama habet seni, kuni Lain A-kategooria load kätte saab. Kuigi Lainil on load juba pea kaks nädalat käes, pole Jüri Toit oma habeme kallale asunud. “Ma ei ole enam nii kindel, kas ajangi endal habeme maha,“ tunnistas Toit.

Järgmine rühm mootorrattakoolitusest huvitatuid pannakse kokku novembri algul, pärast esimest koolivaheaega. Esialgu alustatakse teooriaga, sõitma saab hakata siiski alles tuleval kevadel. JÜG motokoolitusel on võimalik taotleda A1 ja A2 kategooria lube.

“Piiranguteta A-kategooria lubade taotlemiseks peab olema vähemalt 21 aastane. Meie motokoolitus on ennekõike mõeldud JÜG õpilastele, kes lõpetavad kooli nooremalt,”  selgitas direktor Jüri Toit. Juhul, kui õpilasel on soov taotleda piiranguteta A-kategooria lube, tuleb tal riikliku sõidueksami sooritamiseks otsida endale mootorratas, mille võimsus ületab 35 kilovatti.

i

EILI KOITLA

blog comments powered by Disqus