Elron palub jalgrattaid vedada väljaspool tipptunde, rattapiletit ei kehtesta

Eesti reisirongiliiklust korraldav Elron otsustas rongides esialgu rattapiletit mitte kehtestada, kuid palub reisijatel jalgratastega tipptundidel rongidesse tulemist vältida, teatas ettevõte.

“Eelmisel suvel oli rongides mitmetel väljumistel jalgrataste mahutamisega suuri probleeme, mistõttu pidime mõnel korral isegi reisijaid maha jätma,” ütles Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. “Et tänavune suvi kõigile rongisõitjaile mugavam oleks, oleme läbi kaalunud kõik võimalikud lahendusvariandid, sealhulgas ka rattapileti kehtestamise. Leidsime, et kõige mõistlikum on koputada reisijate endi südametunnistusele. Palume reisijatel vältida jalgrattaga rongi tulemist aegadel, mil reisijaid on palju – linnalähiliinidel tööpäeva tipptundidel ning kaugliinidel reede ja pühapäeva pealelõunastel reisidel.”

Andrus Ossipi sõnul vaatas Elron sobilikku lahendust otsides ka piiri taha. “Tuntud jalgratta-riigis Hollandis maksab jalgratta päevapilet kuus eurot ning rattaga võib rongi siseneda vaid tipptunni-välistel aegadel,” rääkis Andrus Ossip. “Meie võtsime esialgu Hollandi lahendusest kasutusele vaid poole ning loodame, et inimesed mõistavad probleemi olemust ja käituvad hoolivalt. Samas jätame siiski õhku ka võimaluse rattapilet kehtestada, kui olukord seda nõuab.”

Andrus Ossipi kinnitusel eraldas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium hiljaaegu Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist 12,8 miljonit eurot rongipeatuste paremaks ühendamiseks muu kohaliku transpordiga. “Meetme raames saab välja arendada ka turvalisi ja piisavalt mahukad rattaparklad – loodan, et kohalikud omavalitsused seda võimalust ka aktiivselt kasutavad,” lisas Andrus Ossip. “See tähendaks, et inimesed ei oleks sunnitud rattaid reisile kaasa võtma, kui seda ilmtingimata tarvis ei ole.”

Rongireisi planeerivatel ratturite rühmadel palub Elron eelnevalt ühendust võtta (info@elron.ee<mailto:info@elron.ee>), et täpsustada, kas soovitav väljumine võimaldab taolist reisimist.
Vooremaa