Lumekoristus nõuab aega ja kannatlikkust

Talve juurde kuulu peaaegu alati ka lumesadu ja maha sadanud lumi tekitab liiklejatele probleeme olgu nad siis sõidukijuhid, jalgratturid või jalakäijad.


Põltsamaal enamasti jalgrattaga liikuv ajalehe Vali Uudised reporter Taavi Kelder lausus, et Pajusi maantee äärne kõnnitee, mida mööda ta iga päev tööle sõidab, oli esmaspäeva hommikul kella kaheksa ajal veel lükkamata. Jalgsi liikudes on ta märganud, et väiksemate teede ääres on inimesed oma eramaja piires kõnniteed kenasti lumest puhtaks rookinud. Ta on seda meelt, et tänavu Põltsamaa linnas kõnniteede hooldusega rahule jääda ei saa ja seda on talle kinnitanud ka mitmed teised linlased. Enamasti Viljandi maantee äärset kõnniteed mööda liikuv ja läbi pargi tööle suunduv Põltsamaa kultuurikeskuse kunstiline juht Vilve Piht kinnitas, et tema on Põltsamaa kõnniteede hooldusega rahul.

Esmalt kesklinna piirkond, seejärel kõrvaltänavad

AS-i Eesti Keskkonnateenused lääne regiooni tänavahoolduse meistri Janno Lahti sõnul oleneb tänavate puhastamine hooldustasemest, millest omakorda tulenevad tsüklite ajad. Neljanda taseme puhul peavad tänavad hooldatud saama kahe tunni, kolmanda taseme puhul viie tunni ja teise taseme puhul nagu näiteks praegune kaheteistkümne tunni jooksul. „Tänavune talv on meie jaoks äärmiselt ebamugav, sest iga päeva sajab ca sentimeetri jagu lund juurde,“ rääkis Janno Laht.

Esmalt lükatakse lahti kesklinna piirkond ja sealt liigutakse kaugemale. Põltsamaal lükatakse esmajärjekorras Pajusi maantee äärne kõnnitee kesklinna suunast lahti Kuuse tänavani. Enne seda lükatakse lahti Ringtee, Selveri kaupluse ümbrus, sillapealsed teed. Linnas on hooldada üle 12 kilomeetri kõnniteid. Sõiduteede soolatamine toimub vastavalt haardetegurile. Kui tekib kasvõi väikene külglibisemine, siis alustatakse soolatamisega.

Jõgeva linnas lumetõrjetöödega tegelev OÜ N&V meeskonnavanem Viktor Minajev lausus, et pideva lumesaju puhul ei ole põhjust kurjustada, kui lumesahk tööle minemise ajal kõnniteel vastu tuleb. „Alustasime esmaspäeval tegevust juba öösel kolme-nelja paiku, aga töölemineku ajaks olid teed uuesti lund täis sadanud. Mõni pahandab, et miks me öösel mööda linna sõidame ning inimestel magada ei lase. Niisugust talve, kus pidevalt lund juurde sajab, pole enam ammu olnud. Praegu pole mõtet soolatada, ehkki ristmikele ja ringteedel oleme soola pannud,“ rääkis Viktor Minajev. Kui vaalusid hakataks praegu ära koristama, jääks enamik linna teid ja tänavaid lahti lükkamata, sest kõigeks ei jätku lihtsalt jõudu.

Jõgeval tegeleb teedehooldusega kolm masinat: suur auto, suur traktor ja väike traktor. Kriitiliste olude puhul tuuakse Jõgevale tehnikat juurde, aga praegu olukorda nii pingeliseks ei peeta. Parklad on praegu lund täis saanud ja kui veel juurde sajab, siis tuleb lund linnast välja vedama hakata.

„Meil tegeleb lumetõrjega kaks meest ja kaks masinat. Alustame lumelükkamisega siis, kui kihi paksus on kolm kuni viis sentimeetrit. Kõnniteedele läheb masin hommikul seitsmeks ja töölemineku ajaks on need lahti lükatud,“ rääkis Mustvees teedehooldusega tegeleva OÜ Mustvee Linnavara tegevjuht Sergei Uleksin.

Mustvees, erinevalt Jõgevast ja Põltsamaast, soola teede hoolduseks ei kasutata. Seal freesitakse kinni sõidetud lumi lahti ja lükatakse teedelt ära. Peale seda pannakse sõiduteedele graniitkillustikku, minimaalselt ka kõnniteedele.

„Meie tegevuse tõttu Mustvee linnas kellelgi sõitmata või kõnniteel liikumata kindlasti ei jää,“ rääkis Sergei Uleksin. Möödunud reedel asuti laaduriga juba lumevalle haljasaladele teisaldama. „Kui sõiduautoga normaalselt liikuda saab, siis on olukord kontrolli all. Aga üritame tänavate lumekihti pidevalt väiksemaks muuta,“ rääkis Mustvee Linnavara tegevjuht.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus