Möödunud laupäeval Laiuse mäel toimunud isetehtud või tuunitud kelkude võidusõidul Talverõõm 2006 osales üheksa ekipaa?i Jõgeva-, Järva- ja Tartumaalt. Kõige üllatavam oli see, et kõik mäe otsa taritud sõiduriistad sealt tõepoolest ka ühes tükis ja kursilt väga palju eksimata alla suutsid tulla: nii mõnegi sõiduvahendi välimus tekitas selle sõiduomadustes suuri kahtlusi.
Näiteks Saare Kratiküla krattide konstrueeritud kahest kelgust kujutas üks jalastel tugitooli, mille käetoele veel laualampki kinnitatud. Kratt Andri varjunimega Kehv Määre sättis end sellesse mugavalt istuma ja võttis uhkelt Õhtulehegi kätte, ent pilgu eelseisvale teekonnale heitnud, viskas ta selle juba enne starti käest. Ja õigesti tegi: poleks ta teibaga aktiivselt kurssi korrigeerinud, oleks ta üsna varsti põõsas või publikus olnud. Aga nüüd jõudis õnnelikult üle fini?isse. Kes ei jõudnud, neil oli, muuseas, lubatud kelgu seiskudes maha hüpata ja sõiduriist üle fini?ijoone lükata.
Teine kelk oli krattidel vanni ja du?iga spaa-mudel. Du?ikardinal olid veel kirjas pakutavad teenusedki, nagu pärlivann, keha koorimine liivaga, varbavahepesu ja seente korjamine varba vahelt. Oma luksuslikkuse juures oli spaakelk siiski väga aeglane: stardist fini?isse jõudmiseks kulus sellel 1 minut ja 38,76 sekundit.
Pulli kah!
Paidelaste Rakett oli seevastu vaieldamatult päeva kiireim mäestlaskumisriist ja seetõttu igati oma nime väärt: kõigis kolmes voorus jäi nende aeg kuhugi 17 sekundi kanti. Nende kirja läks ka päeva parim aeg ? 16,89.
Raketi-nimelise kelgu ehitasid Lenno Järve, Jaanus Saarm ja Ago Sild naabrimehe hunnikusse aetud veoauto kapotikaanest, millele plasttorud jalasteks alla pandud.
“Paar lõunatundi kelguehitusele kulus, aga töö kõrvalt peab ikka natuke pulli ka saama,” ütlesid metallifirmas leiba teenivad mehed. “Siia tulime aga kindla võiduplaaniga. Kuna head kelgumäge meil kodus võtta polnud, tegime trenni nii, et vedasime kelku auto järel mööda metsateid.”
Viimane mõtteavaldus lõhnas juba selgelt ajakirjaniku lollitamise järele. Aga see oli veel leebe algus: kaks Tartumaalt Sanglast kohale tulnud ekipaa?i, kes startisid kelkudega Kollane Peletis 1 ja 2, panid juba niisugust pada, et kui poole uskusid, olid ikka veel kolmveerandi võrra petta saanud. Küsinud näiteks, kuidas nad jalastel looreha ehk Kollase Peletise nr 2 Sanglast Laiusele toodud said, sain vastuseks, et lahtivõetuna liinibussi pagasiruumis. Võistlusvälisel ajal pidada kogu meeskond aga põhiliselt varastamisega tegelema. Kõnealune loorehagi pandud pihta eelmisel päeval Tallinnast: üks mees teinud seal heina ja jätnud looreha lõunapausi ajaks ripakile…
Kõik jäid terveks
Kui Raketi meeskond pälvis korraldajailt kiireima kelgu karika, siis vingeima meeskonna karikas läks nii originaalse kelgu kui ka selle vaimuka esitluse eest just Kollase Peletise 2 meeskonnale. Esimesed said karikaga kaasa Super Kuma aastatellimuse ja tasuta bowlinguaja Tabivere Vaba Aja Keskuses, teised Kuma Kange aastatellimuse.
Stiilseid võistkondi oli tegelikult veelgi: Jõgeva Ühisgümnaasiumi noormeestest koosnev võistkond Mäe Hirm esines näiteks laigulistes militaarmundrites ja sõitis soomustransportööri meenutava kelguga, Luua Motoklubi Fifty Joints nahkülikondades ja tsiklit meenutava kelguga jne. Lisaks põhivõistlustele peeti aga ka laste kelguvõistlus Kelgukunni auhinnale. Terveks jäid kõik sõitjad ja pealtvaatajad.
“Arvan, et ürituse võib lugeda kordaläinuks ja usun, talverõõme saab Laiuse voorel nautida ka tuleval aastal,” ütles Talverõõmu peakorraldaja Kalev Pärtelpoeg. “Kui suures mahus ja mida täpsemalt teeme, on praegu veel vara öelda. Kui mõtted konkreetsema vormi omandavad, annavad MTÜ Etno Motorism ja Kelguklubi kindlasti neist rahvale teada.”
Kas nimetatud klubide ja Kuma Raadio koostööüritus kunagi niisama populaarseks kujuneb kui kevadiste Tartu tudengipäevade aegne isetehtud sõidukite ralli Bambus, aga omamoodi tali-Bambuseks võib Talverõõmu lugeda küll. Ja publiku puudust ei põe see üritus juba praegu.
RIINA MÄGI