Lihtsat, selget ja kiiret asjaajamist, palun!

Oleme kõik ühel või teisel viisil kirunud vajadust  hunnikute kaupa pabereid täita,  nendega mitme ametkonna vahet joosta, ajaraiskamist ja närvikulu. Kaks asja, mis meie inimesi siiralt on rõõmustanud, on e-maksuamet ehk enamike jaoks pelgalt internetis tuludeklaratsiooni täitmine ning arvuti taga istudes valimas käimine. Küllalt lihtne, mugav ja praktiline, on ju?

Neljapäeval tutvustatud e-riigi harta projekti kümme lihtsat põhimõtet avalike e-teenuste kohta pole midagi ülimalt müstilist ja keerulist. Kõik on tehniliselt täiesti teostatav, mõne asja kohta puuduvad rakendused või on need veel üsna algelised. Asutuste jaoks tähendavad e-riigi harta projekti põhimõtted sihti e-teenuste parandamiseks, kodanike jaoks võimalust asjaajamise lihtsustamiseks ja kontrollijate ehk  konkreetselt riigikontrolli jaoks kriteeriume e-teenuste kvaliteedi hindamiseks.

Väga oluline moment on siiski valikuvõimalus, Vooremaa tegijad peavad seda punkti kõige olulisemaks. Miks? Sest inimesel on õigus valida, kuidas ta oma asju ajab! Kui tahab, siis interneti teel, aga võib ka helistada või ise kohale tulla. Seda võimalust ei tohi meilt keegi ära võtta. Tädi Maali peab saama linna ja peab saama ametnike juurde, kasvõi selleks, et isiklikult veenduda – tema taotlus on antud,  sellega tegeldakse, see liigub edasi. Alatasa kiirustav inimene peab aga saama oma taotlused esitatud interneti teel omaenese kodus, olgu see siis 20 või 50 kilomeetri kaugusel keskusest. Internetiühendus peab olema nii kvaliteetne, et  selle abil on võimalik ametiasutustega asju ajada. Polegi midagi keerulist? Igaühel peab olema ju õigus täita vajalikud paberid just nii, nagu talle sobivam on.  

14. juuni 2008

blog comments powered by Disqus