Laiad maanteed vallutavad lähiaastatel Eesti

Paljude lubadustega on nii, et need ei täitu, takerdudes kas partnerite või huvi puudumise tõttu. Miskipärast on Eestis juba pikemat aega arvatud, et me kõik soovime näha meie linnade vahel neljarajalisi teid. Tundub, et see on turvaline. Vähemalt selliste lubadustega saadakse Eestis valijahääli. Ka see on tunnetuse küsimus. Mida aga tegelikult tahetakse, päris täpselt ei teata ja tundub ka, et seda pole väga uuritud.


Meie majandus- ja taristuminister Taavi Aas räägib suures meedias ühes loos Rail Balticust kui efektiivsest liikluskoormuse kaotajast ja teises neljarajaliste teede ehitusest. Ka meie Vooremaa esilehekülje uudisloos ei ole sõnagi mõjust keskkonnale, mis on omaette väga huvitav teema, samuti puudub viide sotsiaalsele momendile.

On selge, et nende teede ehitusega kaasneb palju lisategevust, mis venitab valmimise pika aja peale. Pole vaja olla prohvet, piisab vaid fakti möönmisest, et maanteedeäärne maa, mis on vaja saada taristu kasutusse, kuulub suures osas omanikule ja neid omanikke on sadu. Kõigiga on vaja jõuda kokkuleppele.

Milliseid liiklusvahendeid ja teid soovib sirguv põlvkond, kes peab kõik selle ilu lõpuks kinni maksma, pole ka päris selge. Teame üksnes seda, et noorte hulgas levib arusaam, et isegi lennutransport on saatanast. Igal juhul on tegemist valitsuse julge otsusega. Kas ka mõistliku? Ühes võib kindel olla – valmislubadust püütakse täita.

blog comments powered by Disqus