Kuidas samm-sammult paroolikaardist loobuda?

Jäänud on vaid kaks kuud ja paroolikaardid ongi kadunud – alates 1. veebruarist ei saa paroolikaardiga enam internetipangas teha ühtki makset. Ometi on jätkuvalt kümneid tuhandeid inimesi, kes pole veel uut lahendust kasutusele võtnud.


Üleeuroopalise seadusemuudatus piirab paroolikaardi kasutust ja oma isiku tuvastamiseks tuleks kasutusele võtta alternatiivne lahendus. Muretsemiseks pole aga ühtki põhjust, sest paroolikaardil on mitu head alternatiivi – Smart-ID, Mobiil-ID, ID-kaart või PIN-kalkulaator.

Esimene samm uue lahenduse leidmisel oleks võimalike paroolikaartide alternatiivide plusside-miinuste kaalumine. Teeme selle valiku puust ja punaseks, et saaksite endale kõige sobivama variandi välja valida.

Kui teil pole nutitelefoni

Kui teil ei ole nutitelefoni ja kasutate ainult internetipanka, siis soovitame valida ID-kaardi või PIN-kalkulaatori. ID-kaardiga panka sisenedes on vaja ID-kaardilugejat (kasutajatunnus on sama, mis paroolikaardil). Lisaks tasub jälgida, et ID-kaardi sertifikaadid oleks uuendatud, vastasel juhul ei saa internetipanka ega muid e-teenuseid kasutada.

PIN-kalkulaator on lihtne seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PIN-kalkulaatori saab osta pangaesindusest ning kui vajate selle kasutamisel abi, siis panga nõustajad juhendavad teid hea meelega.

Kui teil on nutitelefon

Nutiseadme kasutaja jaoks on parim valik Smart-ID.  Mobiilirakenduse saab iseseisvalt oma nutiseadmesse alla laadida ning see on tasuta. Smart-ID-d on lihtne kasutada ka algajal nutiseadme kasutajal, kes kiiresti arenevas digimaailmas ennast veel väga koduselt ei tunne. Rakenduse aktiveerimine on lihtne, tuleb vaid järgida rakenduse juhiseid. Kui Teil ei õnnestu mingil põhjusel Smart-ID registreerimist siiski lõpuni viia, julgustame paluma lähedaste abi, kes kindlasti hea meelega aitavad. Smart-ID-d saab vormistada ka pangakontoris. Kaasa tuleb võtta ID-kaart ning veenduge, et selle paroolid on teil meeles.

Mobiil-ID sobib nii nupu- kui ka nutitelefoni omanikele. Mobiil-IDd saab vormistada oma mobiilioperaatori juures. Täpsustage teenuse tingimusi. Üldjuhul on see tasuline (maksab umbes üks euro kuus), kuid mõnel operaatoril võib pakett juba Mobiil-ID teenust sisaldada ning sellisel juhul selle eest eraldi maksma ei pea.

Lõplik valik

Ja nüüd tulekski langetada lõplik valik – kui soovid võtta kasutusele ID-kaardi, siis vajad ID-kaardilugejat ja võiksid minna pangakontorisse või hästi varustatud tehnikapoodi, kus selle mugavalt soetada saad. Kui soovid minna edasi PIN-kalkulaatoriga, siis ka selle saab osta pangaesindusest.

Smart-ID saab iseseisvalt oma nutiseadmesse alla laadida, kui selle kasutamisega peaks tekkima raskuseid, siis soovitame taaskord pöörduda lähimasse pangaesindusse. Mobiil-ID kasutusele võtuks tuleks aga pöörduda oma mobiilioperaatori poole.

Oluline on see, et igaüks leiaks vastavalt enda vajadustele sobiva alternatiivi paroolikaardile. Rohkem infotautentimisvahendite kohta leiate lehelt: www.swedbank.ee/autentimine. Samuti nõustamiskeskuse numbril +372 631 0310.

Ede Raagmets, Swedbanki klienditeenuste divisjoni juht

blog comments powered by Disqus