Kuidas ma Itaalias koolis käisin

Pärast teise klassi lõppu  läksin Itaaliasse, kus  ema elas ja töötas. Elasime ühes väikeses linnas Seggianos, mis asub Toskaanas, 60 kilomeetri kaugusel Grossetost. Sinna jõudnud, avastasin, et see on imeline koht – palju mägesid, ilusad soojad ilmad ja toredad inimesed.

Ema töötas  pagarina: küpsetas saiu, pirukaid ja pitsasid. Töökoht asus samas majas, kus elasime. Et saiad pidid kella kaheksaks hommikul valmis  saama, siis pidi ema hommikul vara tõusma. Koolivaheaegadel käisin öösiti abiks saiu tegemas.  

Ema pidas   ka  koduloomi,  keda  ta kaks korda päevas toitmas käis. Mina käisin tavaliselt õhtuti abiks. Põhiline kohustus oli mul koerte toitmine. Vahel oli vaja traktoriga mõnda tööd teha, näiteks heina vedada, siis sain ise  traktorit juhtida. Meil olid isegi kodustatud paabulinnud.

Pikemad tunnid ja vahetunnid

Läksin õppima  5-klassilisse algkooli. Sügisel, kui sinna kooli läksin, oli mul  raske keelest aru saada. Tänu emale ja mõistvatele õpetajatele suutsin aastaga keele nii palju selgeks saada, et mõnikord öeldi mulle kiitvalt, et räägin  nagu itaallane või isegi paremini. Oma osa keeleõppes oli multikatel ja sõpradega suhtlemisel. Koolipäev kestis 4-5 tundi, kella 9.00 – 14.00-ni. Õppekavas oli ka usuõpetus, teised ained olid samad, mis Eestis. Kõige rohkem meeldis kehalise kasvatuse tund, sest iga tund me mängisime.

3. klassis oli mu õppimistahe suur, kuid 4. klassis lisandusid sellele ka lollused.  Lahedaim vemp, mis mul meenub, oli siis, kui  usuõpetuse tunni alguses  end kappi peitsin ja õpetaja mind mööda kooli taga otsis. Kui ta klassi tagasi tuli, istusin mina oma pingis.

Vahetunnid olid  seal koolis pikemad kui siin. Üks vahetund kestis 20 minutit ja söögivahetund 45 minutit, seega oli täitsa palju aega, et korralikult jalgpalli mängida. Samas  oli koolitunni pikkus masendav – 60 minutit!  Hindamine toimus 10 palli süsteemis.

Igatsus kodumaa järele

Pärast algkooli lõppu läksin kaugemale kooli. Koolivahetus tõi kaasa õppeedukuse languse, kuid samas  hakkas mulle meeldima muusikatund, seal õppisime mängima flööti ja klaverit.  

Vaatamata sellele, et mul mõlemas koolis oli häid sõpru, hakkasid suhted  koolis pingestuma. Märkasin sageli, et minul ja kohalikel lastel tehti vahet.  Ei puudunud ka mõningane halvustamine. Hinded  läksid halvemaks, tekkisid muremõtted, kooli ei tahtnud enam minna. Tekkis soov Eestisse tagasi tulla. Otsustasingi, et jätkan õppimist 7. klassis Eestis, oma vanas koolis.  Tänaseks olen juba põhikooli lõpuklassis.

Nüüd, tagantjärele mõeldes on mul hea meel, et Eestis tagasi olen, kuigi ma tunnen puudust sõpradest ja ka emast. Siia tagasi tulek oli minu jaoks raske otsus, kuid siin, oma kodumaal edeneb mul kõik palju paremini.

iii

JORGEN HELBRE

blog comments powered by Disqus