Kui tihti kasutate telefoni?

Raivi Soopalu, ettevõtja:
“Iga päev on vaja infot edastada ja vastu võtta. Ilma telefoni ja autota ei kujuta praegust elu ettegi. Mobiiltelefoni sain umbes kümme aastat tagasi ? siis, kui ise teenima hakkasin. Tollal oli levi küllaltki vilets ja ?moblad? suured ja kallid, aga neid peeti siis ka prestiizi- ja moeasjaks. Nüüd on taskutelefon igapäevane tarbeese, kuid hoian alles ka lauatelefoni. Seda internetiühenduse pärast ja pealegi tulevad pikemad kõned seal odavamad. Mobiiltelefone olen vahetanud uuemate mudelite vastu õige mitmel korral, kuid praeguse hinnapoliitika juures ei näe ma operaatorfirma vahetamiseks mingit vajadust. Olen EMT teenusega täiesti rahul. Kõiksugu helinate ja piltsõnumite saatmise võimalusi ma ei kasuta, sest telefon on ikkagi tööasi, mitte vaba aja veetmise vorm.”

Heino Karu, töötu:
“Kuidas juhtub. Kodus on mul lauatelefon, selle kuumaks on küll kallis, aga kõneminut päris odav. Esimese taskutelefoni sain alles hiljuti. See on küll vanem mudel ja praeguste imepisikeste aparaatidega võrreldes väga suur, aga see-eest polnud kuigi kallis. Mul pole uhkust vaja, peaasi, et on odav. Nüüd on igal poisipõnnil moodne telefon taskus, eks rikkad vanemad saavad seda lubada. Telefoniga ma kuigi palju ei räägi, kui tuleb vastamata kõne, siis uurin ma enne järele, kes helistas, ja siis vaatan, kas tõmban talle tagasi või mitte. Kui mulle tehakse pikki kõnesid, siis on see mulle isegi kasulik, sest iga minutiga tuleb mu kaardile paarkümmend senti juurde. Enne ?moblat? kasutasin ma taksofoni, kõnekaart on mul praegugi alles.”

Woimo Woort, pensionär:
“Viimasel ajal kasutan telefoni suhteliselt harva, pensionäril ei lähe seda enam kuigi tihti vaja. Käepärase telefoni muretsesin endale 1997. aasta kevadel. Varem ei olnud levi kuigi hea ja ega niisama pole mõtet aparaati taskus kanda. Tollal läks mobiil hulga tuhandeid maksma, nüüd saaks sellise vast mõnesaja krooniga kätte. Vana raudvara on senini vastu pidanud, nii et uut pole veel vaja muretseda. Telefoni moodsus ja suurus pole mulle tähtis, peaasi, et töötab. Tavatelefoni hoidsin ka mitu aastat alles, aga kui vahetasin elukohta, jäid telefon ja number sinna. Nüüd saab jätta oma telefoninumbri alles ka siis, kui operaatorfirmat vahetad. Jälgingi pakkumisi, milline firma on parem ja odavam.”

Marika Tooming, sekretär:
“Terve tööpäev võtan kõnesid vastu ja kui vaja, helistan ka ise. Telefon ja arvuti ongi mu põhilised töövahendid. Kirjutusmasinat ei kasuta ju enam keegi – kirju saadame ikka e-postiga. Kodus on mul tavaline telefon ja sellega saab kõik vajalikud asjad ära aetud. Ma ei saa aru, milleks peaks mul mobiiltelefon olema. Seda enam, et viimasel ajal räägitakse ja kirjutatakse, et mobiilid on tervisele kahjulikud. Ju ma olen vanamoodne, et ei taha taskutelefoni ega sülearvutit. Mulle ei meeldi telefoniga lobiseda, jutt olgu lühike ja asjalik. Mind häirivad kõned, kus hakatakse mingit kaupa pakkuma. Viisakas inimene ju ei võta telefoniraamatust suvalist numbrit ega tülita võõrast inimest.”

Aare Päid, ekspediitor:
“Tööajal läheb telefoni pidevalt vaja. Üks mobiil on mul firma poolt, teine on isiklik. Lauatelefonist loobusin ma juba ammu, see oli siis, kui traadiga telefoni kuumaks läks kõvasti kallimaks. Olen EMT klient ja pean seda firmat kõige paremaks ja tõenäoliselt jäängi selle juurde. Praegu reklaamivad ja pakuvad kõiksugu soodustusi mitmed operaatorfrmad, kuid hinnavahe kõigub vaid paarikümne sendi ümber. Minu telefon töötas ka suure tormi ajal, aga pereliikme Tele 2 oli mitu päeva tumm. Üldiselt ajan telefoniga küllaltki vähe erajutte. Tavalisest rohkem kõnesid tuli jõulude ja aastavahetuse ajal. Vahel saadan sõnumeid, see tuleb kõvasti odavam kui kõneminut.”

Allan Räim, reklaamijuht:
“Küllaltki tihti. Arvet pole pidanud, aga tunnis tuleb õige mitmeid kõnesid ja telefoniarved on päris pirakad. Esimese mobiili muretsesin umbes kümme aastat tagasi. Tavatelefoni hoian aga senini alles. Kui on võimalus, siis eelistan ja soovitan teistelegi just lauatelefoni – sellega on tervislikum, odavam ja mugavam suhelda. Mobiilside on küllaltki uus asi ja me veel ei tea, kuidas see mõjub meie tervisele. Olen Elioni ja EMT klient, arvan, et praegu pakuvad need firmad kõige kvaliteetsemat kaupa. Nüüd kiidavad ennast hoogsalt ka teised firmad, aga ega ma nii lihtsalt reklaami lõksu lähe. Tean veidi neid reklaaminõkse, eks nendes ole oma konksud sees.”

ARDI KIVIMETS

blog comments powered by Disqus